ماجرای پوشه و آنتی ویروس!

شاید این مدت برای شما این اتقاق افتاده باشه که بخشی از کاربران شما هنگام نصب و یا بعد از نصب با این هشدار مواجه شدن که برنامه ای که دارید از اون استفاده می کنید، یک ویروس و یا بدافزار هست! و با حذف پوشه از برنامه این مشکل حل میشد.  این هم در نهایت باعث شده بود که حذف برنامه ها بیشتر بشه.

تیم پوشه بعد از آگاهی از این مشکل سریع دست به کار شد. با بررسی انجام شده مشخص شد که آنتی ویروس ها بعضی از اپلیکیشن هایی که پوشه دارند رو بعنوان اپ مخفی و یا تروجان تشخیص میدن. متوجه شدیم که اصل مشکل متاسفانه از استفاده ناصحیح برخی از توسعه دهندگان از کتابخانه پوشه شروع شده. متاسفانه تعداد برنامه هایی که اصطلاحا هیدن به اونها گفته میشه و کارایی خاصی ندارن و بعد از نصب ایکون اونها حذف میشه و در بک گراند به فعالیت میپردازن و برای ارسال تبلیغ استفاده میشن، در پوشه زیاد شده و بعضا این برنامه ها دسترسی های زیادی هم دارن و با اسامی گول زننده در کانال های تلگرامی پخش میشن. این تعداد بالای برنامه های هیدن باعث حساسیت آنتی ویروس ها شده و البته وجه مشترک همه اونها پوشه بود که انگشت اتهام آنتی ویروسها رو به سمت همه اپلیکیشن هایی که پوشه دارن دراز کرده بود. برای حل این مشکل ما سه اقدام موازی انجام دادیم:

بیشتر بخوانید

نمودار نصب ها


در بخش داشبورد پنل، نموداری قرار دارد تحت عنوان "تمامی نصب‌ها" که در آن کاربران شما به چهار گروه کاربران دردسترس، کاربران یکتا، تمامی نصب‌ها و نصب‌های فعال تقسیم شده‌اند. در این پست به تفکیک به توضیح هرکدام می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید

نسخه ۱.۳.۳ کتابخانه پوشه


نسخه‌‌ی ۱.۳.۳ کتابخانه پوشه که در چند روز گذشته به صورت محدود در اختیار کاربران قرار گرفته بود، امروز بصورت عمومی منتشر شده است. 
در این نسخه اصلاحات جزئی زیر در کتابخانه انجام شده است:
۱. حذف نمایش آیکون اپ در دیالوگ: 
در نسخه های ۱.۲.۰ و ۱.۳.۱ اگر عملکرد اعلان باز کردن دیالوگ باشد و آیکون متفاوتی برای اعلان آپلود شود، آیکون خود اپ در دیالوگ نشان داده می‌شود. در این نسخه این قابلیت حذف شده است.
۲. اصلاح لاگ time-out: 
در نسخه ی ۱.۳.۱ کتابخانه پوشه و در ارسال گزارش خطا، اگر اتصال به سرور گزارش خطا برقرار نمی‌شد و اصطلاحا درخواست time-out می‌شد، یک لاگ خطا در خروجی ثبت می‌شد که کاربران را نگران می‌کرد. این لاگ در واقع در حد هشدار بود و نوع این لاگ در این نسخه اصلاح شده است تا باعث نگرانی کاربران نشود.
 ۳. رفع مشکل آنتی‌ویروس Eset با کتابخانه پوشه: 
آنتی‌ویروس Eset بصورت غیرمنتظره برنامه‌های دارای پوشه را تروجان تشخیص می‌داد. ضمن تماس با این شرکت و بررسی های انجام شده مشخص شد به دلیل وجود اپلیشکن هایی که از پوشه استفاده می کنند و بعد از نصب آیکون آنها حذف شده و صرفا جهت استفاده تبلیغاتی منتشر می‌شوند در کنار ابزارهای آنالیتیکس موجود در پوشه آنتی‌ویروس Eset، پوشه را مشکوک به ارسال اطلاعات کاربران دانسته و برنامه‌های دارای پوشه را تروجان تشخیص داده است. در این آپدیت با اعمال تغییراتی و همچنین آغاز برخورد با اپلیکیشن های مخفی شونده، این مسئله برطرف شده است. امیدواریم با استفاده درست و شایسته از خدماتی که توسط سرویس پوشه بصورت رایگان در اختیار کاربران قرار گرفته‌ است دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم و متوجه این امر باشیم که استفاده ناصحیح از این ابزار می‌تواند بر روی افراد بسیاری تاثیر گذار باشد.

بیشتر بخوانید

اخطاریه مربوط به برخورد با بدافزار ها

به نام خدا
سلام به دوستان پوشه

متاسفانه علی رغم هشدارهای متعدد، همچنان برخی از توسعه دهندگان نسبت به انتشار اپلیکیشن های هیدن(مخفی شونده آیکون) اقدام می کنند.
این امر علاوه بر مزاحمتی که برای کاربران تلفن های همراه ایجاد کرده است، باعث شده برخی از آنتی ویروس ها نسبت به کتابخانه پوشه حساس شوند.به همین دلیل جهت جلوگیری از تحت تاثیر قرار گرفتن توسعه دهندگانی که به درستی از پوشه استفاده می کنند و جلوگیری از حذف کاربران آنها توسط آنتی ویروس ها، از امروز با هر گونه اپلیکیشن هیدن و بدافزار مطابق با شرایط استفاده سرویس پوشه، به "شدت" برخورد خواهد شد.
این اقدام نیارمند همکاری شما دوستان نیز می باشد. لطفا جهت تسریع در شناسایی این اپلیکیشن ها، پکیج نیم و فایل نصبی برنامه مشکوک را به ایمیل support [at] pushe [dot] co ارسال فرمایید.

با تشکر از همکاری شما دوستان
بیشتر بخوانید