کاربران شما چه اپلیکیشن‌های مشابهی را نصب دارند؟

 

 

 

در ماه‌های گذشته و با تلاش تیم فنی پوشه، یکی از ویژگی‌های قدیمی سرویس پوشه بهبود یافته و به تازگی در دسترس همه‌‌ی کاربران قرار گرفته است. این ویژگی کمک می‌کند تا صاحبان اپلیکیشن‌ها بتوانند همانند وب‌سایت‌ها اطلاعات و تحلیل‌های خوبی از وضعیت اپلیکیشن خود به دست آورند.

 

 

 

 

چرا این سرویس در اختیار کاربران قرار گرفته است؟

برای این‌که بتوانیم در بازار پیشگام باشیم و منابع خود را به درستی مصرف کنیم نیاز به تجزیه، تحلیل و آنالیز داریم. برای این کار، ابتدا لازم است به تحلیل بازار بپردازیم. سپس با شناسایی وضعیت برنامه‌های مشابه می‌توانیم کسب و کار هر یک را تجزیه و تحلیل کرده و بر مبنای آن استراتژی‌های آتی بازاریابی را به پیش ببریم. البته در این مسیر چالش‌های فراوانی وجود دارد که بهره بردن از برخی ابزارهای بازاریابی دیجیتال می‌تواند ما را در رسیدن به تحلیل‌های درست و در نتیجه موفقیت بیشتر یاری نماید.

 

 

 

بر همین مبنا اطلاع داشتن از وضعیت بازار همیشه جز مهم‌ترین خواسته‌ها و نیازهای کسب و کارها بوده است. در حوزه وب سایت سرویس‌های زیادی مانند سیمیلاروب و الکسا برای آنالیز و تجزیه و تحلیل این اطلاعات وجود دارد وشاید در فضای کسب و کارهای دیجیتال فعلی آنالیز جایگاه برنامه صرفا مفهومی بوده که برای وب سایت‌ها در دسترس بوده است. سعی پوشه همواره بر این بوده که با تحلیل تجمیعی اطلاعات کاربران خود داده‌هایی ارزشمند در جهت رشد و توسعه‌‌ی کسب و کار آن‌ها قرار دهد.

 

 

 

در همین راستا امکانی به نام related apps به حساب کاربری صاحبان برنامه اضافه شده است که می‌توانند در قسمت اپلیکیشن‌ها، چهار اپلیکیشنی را که در حوزه مشابه آن‌ها مشغول فعالیت‌اند، مشاهده نمایند. این اپلیکیشن‌ها پرطرفدارترین برنامه‌هایی هستند که برنامه مشابه شما محسوب می‌شوند و کاربرانی که برنامه شما را روی گوشی خود داشته‌اند آن برنامه‌ها را نیز نصب داشته‌اند. این اطلاعات از داده‌کاوی و تحلیل اطلاعات تجمیعی از لیست اپلیکیشن‌های کاربران شما بدست آمده است و صرفاً برای اپلیکیشن‌هایی با بیشتر از هزار نصب قابل مشاهده است. لازم به ذکر است برای مشاهده‌ی این قابلیت الزامی است که حتما یکی از اپلیکیشن‌های خود را انتخاب کرده باشید. توضیح این مورد برای کاربران پوشه ضروری به نظر می‌رسد که نمودار ورژن پوشه از صفحه اپلیکیشن‌ها به صفحه کاربران منتقل شده است.

 

 

 

 

برنامه‌های مشابه یا مرتبط با اپلیکیشن شما چه برنامه‌هایی هستند؟

در ابتدا باید به ذکر این نکته بپردازیم که برنامه‌های مشابه لزوما برنامه‌هایی نیستند که رقیب شما در حوزه کسب و کار شما محسوب شوند. دسته بندی اپلیکیشن‌ها مواردی کلی است که صرفا حوزه فعالیت برنامه رو مشخص کرده و ممکن است ده‌ها برنامه با فعالیت‌های تجاری مختلف در یک دسته بندی قرار گیرند. 

شما چه برنامه‌هایی در related apps مشاهده می‌کنید؟

برنامه‌هایی که بیشترین علاقمندی را در میان کاربرانی که اپلیکیشن شما را نصب داشته‌اند و در دسته بندی یکسانی با شما قرار دارند به عنوان برنامه‌های مرتبط به شما نمایش داده می‌شوند. به عبارت دیگر برنامه‌هایی که بیشترین همبستگی را در دسته بندی یکسان با برنامه شما داشته‌اند به عنوان برنامه مشابه به شما نمایش داده می‌شوند.

نظرات (۱۵)

صادق
۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۶:۴۰
اینکار باعث میشه همکاران محترم برن  داخل بازار و احیانا برنامه را گزارش بدن تا بعلت ارسال تبلیغ و یا بهانه های واهی رقیب را از صحنه روزگار حذف کنن


پاسخ:
سلام دوست عزیز 

اپلیکیشن هایی که در این لیست به شما نمایش داده می شوند می توانند دارای کتابخانه پوشه باشند یا نباشند. 
پوشه این امکان را از داده کاوی بر روی اپلیکیشن های نصب شده بر روی گوشی کاربران شما استخراج کرده است.

با احترام
احمد
۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۳۵
این ویژگی مشکل سازه و باعث میشه یه سری اپ رقبا رو گزارش کنن و ضرر زیادی به توسعه دهنده ها وارد بشه.از پوشه انتظار میره این امکان غیرفعال کنه
پاسخ:
سلام دوست عزیز

 برنامه هایی که شما مشاهده می کنید لزوما رقیب شما نیستند و همچنین همه اپلیکیشن های موجود در گوشی کاربر هست نه فقط اپلیشکیشن های پوشه ای.


Mohamad
۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۷:۴۰
سلام پوشه جان بخدا با این قابلیت فقط توسعه دهنده ها رو به جنگ با همیدگه میفرستید این قابلیت با توجه به اینکه همه تبلیغات میفرستن به ضرر همه میشه
پاسخ:
سلام دوست عزیز

این سرویس برای همه اپلیکیشن ها هست نه فقط برنامه های دارای کتابخانه‌ی پوشه. همچنین این برنامه ها مواردی هستند که در دسته بندی شما کاربرانی که شما را نصب داشته‌اند به آنها بیشتر علاقمند بودند و لزوما رقیب شما نیستند.

 
ممد
۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۸:۰۰
بازار دنبال چنین چیزی میگرده متاسفانه برنامه من حذف شد به خاطر گزارش رقبا
پاسخ:
سلام دوست عزیز

این قابلیت تنها به منزله این است که کاربرانی که اپلیکیشن شما را دارند، چه اپلیکیشن های دیگری بر روی گوشی خود دارند که شبیه به اپلیکیشن شما است. این موضوع ربطی به این ندارد که اپلیکیشن های مشابه دارای کتابخانه پوشه هستند یا نه و شامل همه آنچه کاربران شما نصب دارند می شود. 

ممنون از  همراهیتون
مجید
۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۸:۱۲
متاسفانه تو ایران اصلا چیزی به اسم رقابت سالم وجود نداره که بخواهیم رقیب خودمون رو بشناسیم و یا دیگران رقیبشون رو بشناسن
این قابلیت فقط باعث سواستفاده خواهد شد !

نهایت میشد به صورت یه گزارش بدون جزییات باشه
مثلا شما ده اپلیکیشن رقیب با کاربرد مشابه و نصب بیشتر از شما دارید که مثلا متوجه بشیم که تو چه درجه ایی از محبوبیت هستیم

این که رقیب رو با اسم و آیکون نشون میدید فقط سو استفاده میشه
واقعا هدفتون از این قابلیت دقیقا چی بود !!!

پاسخ:
سلام دوست عزیز

این سرویس برای همه اپلیکیشن ها هست نه فقط برنامه های دارای کتابخانه‌ی پوشه. همچنین این برنامه ها مواردی هستند که در دسته بندی شما کاربرانی که شما را نصب داشته‌اند به آنها بیشتر علاقمند بودند و لزوما رقیب شما نیستند.
احد
۱۵ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۳:۲۱
این موارد که با حریم خصوصی توسعه دهنده ها ارتباط داره باید با دقت بیشتری اعمال بشه.یک بار هم قبلا قرار دادن پکیج نیم های اپ ها در لینک گزارش مشکل ساز شده بود و توسعه دهندگان بسیاری اپ هاشون از دست دادن. حداقلش اینه که این امکان باید قابل غیرفعال کردن از تنظیمات باشه که مثلا اگر من از تنظیمات غیرفعالش کردم اپهای منو به بقیه نمایش نده و خودم هم نتونم از قسمت اپ های مشابه استفاده کنم.لطفا سریعتر برای رفع این مشکل اقدام کنید ما هنوز درگیر موضوع اف سی ام پوشه هستیم و نتونستیم این قصور رو جبران کنیم
پاسخ:
سلام دوست عزیز

این اپلیکیشن ها لزوما رقیب شما نیستند و همچنین همه برنامه هایی هستند که کاربر روی دستگاه خود دارد که ممکن است از کتابخانه پوشه هم استفاده نکنند.

موفق باشید
ali
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۳:۱۱
وای به حال اون لحظه ای که پوشه اعلام کنه متاسفانه دلیل خطای play protect که جلوی نصب اپ دارای کتابخونه پوشه رو میگیره همین قابلیت جدیدا فعال شده باشه و امنیت گوگل به همین خاطر اپ ما رو از چند صد هزار گوشی حذف کرده باشه .
پاسخ:
به نام خدا

سلام دوست گرامی
این قابلیت از ابتدا در کتابخانه پوشه وجود داشته است و در پنل قدیمی پوشه نیز شما می‌توانستید لیست برترین اپ‌های کاربران خود را مشاهده نمایید. 
اما از زمان به روز رسانی پنل جدید، این قابلیت وجود نداشت که به کمک دوستان فنی از دیروز تحت قالب اپلیکیشن های محبوب قابل مشاهده شده است. 

با احترام

اسماعیل
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۲۸
play protect کتابخانه ی پوشه رو به عنوان جاسوسی میشناسد و بسیاری از برنامه ها که در گوگل پلی با لایبرری 1.6.1 پوشه منتشر کرده بودیم چاسوسی شناخته و داره از گوشی کاربرا پاک می کنه... 
این اشتباه پوشه رو قراره چجور درک کنیم ؟ ضرر چن صد میلیونی ما رو کی میده ؟ چرا باید شرکتی مثل پوشه همچین باگی بده ؟؟؟
پاسخ:
به نام خدا

سلام دوست گرامی
تا کنون ما چنین گزارشی نداشته ایم
اگر برای هر یک از اپلیکیشن های شما این اتفاق افتاده است، لطفا ایمیل گوگل مبنی بر تخلف پوشه و حذف اپلیکیشن هایتان را ارسال کنید که سریعا بررسی شود. 

با احترام
اسماعیل
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۹:۵۶
ممنون از پاسخ گویی شما.
عرض به خدمتتون من داخل برنامم کتابخانه پوشه رو که میزارم گوگل پروتک اجازه نصب نمیده و وقتی ک برش میدارم به راحتی همون پکیج نیم و اپ نصب میشه بدون خطای گوگل پروتک ...
ایمیلی ک گوگل فرستاده مبنی بر جاسوس افزار بودن اپلیکیشن بوده و برای همین هم من کل سورس رو بررسی که کردم نهایت به کتابخانه پوشه رسیدم + این مشکل مختص من نبوده بلکه چند تن از همکاران نیز ایمیل بنده رو گرفتن و مثل من برنامه هاشون حذف شده !! لطفا بررسی کنید 
پاسخ:
لطفا این ایمیلی که می فرمایید رو برای ما ارسال کنید تا دوستان بررسی کنند.
از سایر دوستان تان نیز بخواهید که این کار رو انجام بدهند و ایمیل رو برای ما ارسال کنند. 

همچنین لطفا بفرمایید که این مشکل با نسخه ۲ و ۱.۴ نیز وجود دارد یا نه. 

با تشکر
مجید
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۳۱
این قابلیت کاربرد خاصی نداره جز تحریک برای رقابت ناسالم و گزارش اپ ها به مارکت ها
قبلا فقط درصد اپ هایی مثل بازار و تلگرام و ... رو گذارش میکرد
به نظر این قابلیت رو بردارید چون ضررش بیشتر از سودش هست
میشه بگید دقیقا چه سودی واسه ما توسعه دهنده ها داره ؟

پاسخ:
سلام دوست عزیز

 همونطور که عرض کردیم در این ویژگی شما رقبا رو مشاهده نمی کنید بلکه اپ های محبوب در دسته بندی خودتون و در بین کاربرهای خودتون رو مشاهده می کنید که استفاده های خوبی میشه در زمینه بازاریابی و شناخت رفتار کاربران ازش کرد.
رسول علیزاده
۱۶ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۰۳
سلام

قابلیت بدی نیست اما واقعیت کارایی آنچنانی نداره
اکثر توسعه دهنده ها اپهای مشابه و پرطرفدار خودشون رو میشناسند و اونقدر بازار بزرگی نیست که خود توسعه دهنده نتونه تشخیص بده  اما اگر تعداد رو مشخص کنید خیلی بهتره یعنی توسعه دهنده بدونه چند نفر از کاربرهای خودش اپلیکیشن مشابه دیگه ای رو گوشی دارند.

در رابطه با پیغام و ایرور play protect باید گفت زمانی که تلگرام های غیر رسمی از رو گوشی ها حذف شدند خیلی از اپلیکیشن های داخلی به این مشکل بر خوردند و بعضی اوقات گوگل بدلیل عدم شناخت توسعه دهنده این پیام رو میفرسته و تنها را رفعش زدن پر گردن فرم در لینک زیر است. مشکل ما بعد سه روز رفع شد البته ما هیچ وقت نوتیفیکیشن تبلیغاتی نفرستاده بودیم.

https://support.google.com/googleplay/android-developer/contact/protectappeals
پاسخ:
سلام دوست عزیز

خیلی ممنون از پیشنهاداتتون. مسلما هر قابلیتی به مرور زمان تکمیل تر میشه و ما هم حتما پیشنهادات کاربران رو برای توسعه قابلیت ها مورد توجه قرار میدیم.

ممنون از همراهیتون

موفق باشید
احد
۱۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۱:۴۰
گوگل پلی داره اپ هایی که پوشه دارن رو غیرفعال میکنه به دلیل همین جمع آوری لیست اپ های کاربر.بهتون ایمیل دادم سریع چک کنید
پاسخ:
سلام دوست عزیز

ممنون از ایمیلی که ارسال کردین. موضوع در حال بررسی هستش

موفق باشید
صادق
۱۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۲:۲۵
بهتر است پوشه راسا وارد عمل بشه و برای جمع اوری هرگونه اطلاعات از گوشی کاربران اطلاعات و توضیحات کامل را به گوگل اعلام کنه وگرنه خیلی زود گوگل هر اپی کهsdkپوشه در اون باشه را بطور خودکار حذف خواهد کرد
پاسخ:
سلام ممنون از همراهیتون

پوشه موردی که فرمودید را انجام داده و در حال پیگیری موضوع می باشد. لطفا در صورتی که موارد دقیق تری از این موضوع دارید به پشتیبانی پوشه ایمیل بزنین.

تشکر از پیشنهادتون
محمد
۲۳ خرداد ۹۸ ، ۱۷:۰۳
سلام. این کار حریم خصوصی افراد رو نقض نمیکنه؟
چون در واقع به لیست کل اپلیکیشن هایی که روی هر گوشی هست ، پوشه دسترسی داره و اونا رو میگیره
پاسخ:
سلام دوست عزیز

این مساله در قوانین پوشه آمده و با اطلاع کاربران است ضمن این که پوشه اعلام کرده از این اطلاعات صرفا بصورت تجمیعی استفاده می‌کنه و اطلاعات فردی افراد بررسی نمیشه. در نتیجه جای نگرانی نیست.

موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی