ویژگی های نسخه 0.10.2

به نام خدا

در نسخه منتشر شده در تاریخ 13 مرداد 1395 امکانات زیر اضافه شده است:

  1. امکان زمان بندی ارسال اعلان ها در فرم اعلان پیشرفته
  2. قابلیت انتقال کاربران از پنل parse.com به پنل پوشه
  3. اضافه شدن بلاگ پوشه با آدرس: http://blog.pushe.co
  4. امکان حذف کردن اعلانهای ارسال شده
  5. اضافه شدن قابلیت تکمیل خودکار فیلد انتخاب اپ به هنگام تایپ نام اپلیکیشن در فرم ها
  6. تغییر در نمایش تعداد ارسالی اعلان در صفحه داشبورد. از این پس تعداد پیام های ارسال شده به کاربران در این قسمت نمایش داده می شود.
بیشتر بخوانید

انتقال کاربران از parse.com به پوشه

سرویس parse.com که برای ارسال پوش نوتیفیکیشن در بین توسعه دهندگان ایرانی محبوبیت داشت، اعلام کرده است که تاریخ 9 بهمن 1395 دیگر در دسترس نیست و از آنها درخواست کرده که برای ادامه فعالیتشان، کاربران خودشون رو به سرویس دهنده های دیگه منتقل کنن.

ما هم در پوشه این امکان را ایجاد کرده ایم که شما دوستان بتوانید کاربران خود را به پوشه منتقل کنید و بتوانید ارتباط خود با کاربرانتان را حفظ کنید.

پارسه ابزاری برای انتقال دیتابیس کاربران از سرورهای خود به سرور دیگری ارائه داده است که ما نیز از همان ابزار استفاده می کنیم. برای انتقال کاربران پارسه به پوشه، فرمی در این آدرس وجود دارد که اطلاعات زیر برای انتقال مورد نیاز است:

  • نام بسته اپلیکیشن- package name
  • Parse Application ID
  • Parse Master Key
  • GCM Sender ID
  • GCM API Key

 ما پس از بررسی اطلاعات وارد شده، با شما تماس خواهیم گرفت که آیا امکان انتقال کاربران شما به پوشه وجود دارد یا خیر؟

چرا ممکن است امکان انتقال وجود نداشته باشد!!؟؟

دوستان باید توجه داشته باشند که بحث انتقال کاربران دو مرحله دارد:

  1. انتقال اطلاعات کاربران پارسه به سروری دیگر
  2. امکان ارسال پیام به کاربران از طریق سرور دیگر
مورد اول، مشکلی ندارد و ابزار انتقال دیتابیسی که پارسه داده است همین است و شما می توانید اطلاعات همه کاربران خود را به سرور دیگری منتقل کنید و برای این کار Parse Application ID و Parse Master Key کفایت می کند. ولی مسئله از پله دوم که ارسال پیام به کاربران قبلی است شروع می شود!!
شما هنگامی که یک اپلیکیشن را در پنل پارسه ثبت می کردید در قسمت تنظیمات آن، این امکان را داشتید که از GCM Sender ID و GCM API Key اختصاصی خودتون برای ارسال پیام استفاده کنید. یعنی در کنسول گوگل، یک پروژه ثبت کنید و Sender ID و API Key اون رو در پارسه ثبت کنید. با این کار شما از کانال اختصاصی خودتون برای ارسال پیام استفاده می کردید.(اسم کانال رو خودمون گذاشتیم اینجا و منظورمان مسیری است که پارسه برای ارسال پیام استفاده می کند)
ولی متاسفانه بیشتر کاربران پارسه به این مورد توجه نکرده اند و این تنظیمات را انجام نداده اند. وقتی که این تنظیم انجام نشده باشد شما از کانال عمومی پارسه برای ارسال پیام ها استفاده می کرده اید.

حالا چه اتفاقی میفتد؟

بیشتر بخوانید