و باز هم آنتی ویروس

سلام

این پست بلاگ در مورد گزارشاتی هست که کاربران ما در مورد تبلیغ‌افزار شناخته‌شدن برنامه‌هاشون توسط آنتی‌ویروس پیش‌فرض گوشی سامسونگ به ما داده‌اند هست.

اول صورت مسئله رو یه بررسی می‌کنیم و سپس ۲ اقدامی که مجموعه‌ی پوشه انجام خواهد داد رو بررسی می‌کنیم.

مقدمه

حدود ۲ روز پیش گزارشاتی به دست ما رسید مبنی بر اینکه تعدادی از برنامه‌هایی که با Basic4Android نوشته شده‌اند، بعد از به‌روز رسانی امنیتی گوشی‌های سامسونگ و هوواوی، توسط آنتی‌ویروس‌های این گوشی‌ها به عنوان برنامه‌های مخرب شناسایی می‌شوند.

ما از اولین روزی که این گزارش‌ها به دستمون رسید شروع به بررسی این موضوع کردیم.


جهت بررسی این موضوع و ارتباط آن با کتابخانه‌ی پوشه، از کاربرانی که این مورد رو گزارش کرده بودند درخواست کردیم تا برنامه‌هایی که دچار این مشکل شده‌اند رو برای ما ارسال کنند. همچنین سعی کردیم برنامه‌هایی که بررسی می‌کنیم، ایجاد شده با پلتفورم‌های مختلفی (Android Studio/Eclipse/Corodova و …) باشند که تمامی range رو بررسی کرده باشیم. 

در بررسی ما، ۷ برنامه‌ی مختلف توسط ۳۰ آنتی ویروس تحت بررسی قرار گرفتند که نتایج آن به شرح زیر است:


از بین آنتی‌ویروس‌های شناخته شده، دو آنتی‌ویروس Avira و McAfee (که آنتی‌ویروس پیش‌فرض گوشی‌های سامسونگ نیز هست) این برنامه‌ها را به عنوان تبلیغ‌افزار یا برنامه‌ی مخفی شناسایی می‌کردند.


توضیحاتی که برای Detection این برنامه‌ها داده‌شده بود، دو دسته‌ی مختلف بودند، HiddenIcon.3 و Hiddad. همانطور که از اسم این دو مورد مشخص است، برنامه‌ی این کاربران، ذیل دسته‌ای از برنامه‌های مخرب شناسایی شده که شامل actionهای مثل تبلیغات مخفیانه، پاپ‌آپ، نصب اجباری و حذف آیکون برنامه‌ها می‌شوند.

پوشه چه اقداماتی در دست انجام داشته و دارد؟

ما از توسعه دهندگانی که دچار این مورد شده بودند خواستیم که برنامه‌های خود را در اختیار ما قرار دهند تا بررسی کنیم و در صورت تایید صحت برنامه به آنتی‌ویروس‌ها گزارش دهیم.


خوشبختانه تعدادی از این کاربران برنامه‌های خود رو در اختیار ما گذاشتند و ما تونستیم برنامه‌های آنها را بررسی کنیم. (جا داره اینجا از برخی از توسعه دهندگان شکایتی هم بکنیم که فقط اعتراض کردند اما وقتی ما خواستیم برنامه‌های خود را در اختیار ما قرار دهند تا مشکل آنها را بررسی کنیم، از این کار سر باز زدند و به گفتن جملاتی مثل «مشکل رو حل کنید» یا «مرسی که هستید» بسنده کردند! که البته دلیل این امر هم تا حدی برای ما روشن هست)


به هر حال، ما حدود ۱۵ برنامه را بررسی کردیم که تقریبا «همه این برنامه‌ها» اقدام به ارسال تبلیغات می‌کردند. تبلیغاتی از دسته‌ تبلیغات پاپ‌آپ، نصب اجباری، جوین کانال تلگرام و … که البته در حجم و نوع تبلیغات با هم تفاوت داشتند.


گام اول

مورد اولی که ما انجام دادیم، مکاتبه با سازندگان آنتی‌ویروس هست تا مشکل برنامه‌هایی که واقعا به اشتباه تبلیغ‌افزار تشخیص داده شده‌اند (که متاسفانه به خاطر اشتراک کتابخانه‌ی پوشه در آنهاست) به سرعت برطرف شود.


امیدواریم این مسئله، مشکل بسیاری از برنامه‌هایی که به صورت معقول و تنها با استفاده از اعلان‌های ساده اقدام به تبلیغات می‌کنند را نیز برطرف کند. اما در نهایت توان مجموعه‌ی پوشه در قانع کردن این شرکت‌ها محدود هست و متاسفانه استفاده‌های ناصحیح که ما قادر به توجیه آنها نیستیم وجود دارد. مشکلات دیگری هم در این مسیر وجود دارند، برای مثال آنتی‌ویروس McAfee یک محصول آمریکاییست و شرکت‌های آمریکایی، پاسخی به شرکت‌های ایرانی نمی‌دهند که به هر حال ما از مسیر‌های دیگر سعی در رفع این مورد نیز داریم. 


گام دوم

مورد بعدی که به نظر راه‌حل صحیح و پایدار این مسئله است، برخورد قاطع و جدی‌تر از گذشته با کاربرانی است که برنامه‌های hidden و مخفی در پوشه دارند، به ارسال بسیار انبوه اعلان‌های تبلیغاتی می‌پردازند و یا از انواع آزار‌دهنده‌ی تبلیغات استفاده می‌کنند.


این دسته از کاربران متاسفانه عموما شلوغ هم هستند و احتمالا در گروه‌های همفکری توسعه‌دهندگان شروع به ایجاد اجماع بر علیه پوشه بابت این اقدام خواهند کرد. نکته‌ای که کاربران قانون‌مدار و خوش رفتار باید به آن دقت کنند این است که این دسته از کاربران دقیقا افرادی هستند که کیفیت اکوسیستم و اعتماد کاربر نهایی به برنامه‌های ایرانی را کاهش داده‌اند و باعث کاهش اهمیت اعلان، بلاک شدن آن و ... برای کاربران نهایی شده اند. این کاربران همچنین دلیل ویروس شناخته شدن برخی از اپ‌های شما و تحت خطر قرار گرفتن میلیارد‌ها تومان سرمایه و سالیان سال تلاش بسیاری افراد هستند. قانون‌مدار بودن و در نظر گرفتن برخی از محدودیت‌ها همواره بد نیستند و می‌تواند منجر به شکوفایی و رشد اکوسیستم شود که در نهایت منفعت آن به تمامی ذینفعان خواهد رسید. البته تا اینجای کار ما همواره بنا بر این داشتیم که تا جای ممکن محدودیتی روی نحوه‌ی استفاده از سرویس نداشته باشیم اما در حال حاضر و با توجه به درخواست‌های خود توسعه‌دهندگان، برنامه‌ریزی‌هایی برای جلوگیری از این دست مشکلات خواهیم کرد.


با توجه به بررسی‌های ما، شواهد موجود و قوانین فضای تبلیغات در خارج از کشورمون، مجددا باید به اطلاع توسعه دهندگان عزیز برسانیم که در صورتی که شما از آن دسته‌ از توسعه‌دهندگانی هستید که با استفاده از نوتیفیکیشن تبلیغات انجام می‌دهند، و علاوه بر تبلیغات ساده از روش‌های آزار دهنده‌ای مانند نصب اجباری و یا پاپ‌آپ و … استفاده می‌کنند (که گاهی حجم این تبلیغات تا روزی ۵۰ اعلان به هر کاربر نیز می‌رسد!) بلاخره و ناگزیراً، برنامه‌های آنتی‌ویروس به برنامه‌ی شما حساس خواهند شد و در صورتی که کاربری شما را report کند این حساسیت حتی بدتر نیز خواهد بود، به هر حال وظیفه‌ی آنها جلوگیری از تخریب تجربه‌ی کاربر است. 

شما چه اقداماتی می‌توانید انجام دهید ؟

در این مسیر البته و مثل همیشه از شما هم کمک می‌خواهیم، لطفا شما هم اگر استفاده‌ی ناصحیحی از سرویس مشاهده می‌کنید که منجر به خسارت به کاربران دیگر به هر نحوی می‌شود، اگر برنامه‌های مخفی شونده‌ای می‌شناسید که هنوز در پوشه فعال هستند، و یا هر مورد دیگری که به نظرتون باید با آنها برخورد شود، با پر کردن فرم موجود در آدرس https://goo.gl/h5hQRf ما را در برخورد با این برنامه‌ها یاری کنید.


اگر در پنلتون «برنامه‌ای دارید که روی آن تبلیغاتی انجام نمی‌شود» اما آنتی‌ویروس مک‌آفی (برنامه‌ی پیش‌فرض گوشی‌های سامسونگ و یا هر آنتی‌ویروس دیگری) به آن حساس است، لطفا این موردتون رو به همراه فایل(های) APK برنامه(ها) به ما اطلاع دهید تا هرچه سریع‌تر بررسی کنیم.

 

مواردی دیگری هم در حال اجرا هستند که انشاالله به محض اینکه به نتیجه‌ای رسیدند به کاربران عزیز اطلاع رسانی خواهد شد تا از حفظ امنیت سرمایه‌گذاری‌ای که کرده‌اند اطمینان داشته باشند.

 

با توجه به تعدد کاربران، ما احتمالا نمی‌توانیم به صورت تک به تک به شما پاسخ دهیم پ پیشاپیش بابت این امر از شما پوزش می‌طلبیم، اما قطعا تمامی درخواست‌های شما به صورت تک‌به‌تک بررسی می‌شوند و در انتها در صورت لزوم نتایج روند به اطلاع شما خواهد رسید. 

راه‌حل هایی که توسط توسعه‌دهندگان پیشنهاد داده شده‌اند

در مورد راه‌حل هایی که توسعه‌دهندگان در پیش گرفته‌اند، پوشه به صورت مستقل موثر بودن این راه‌حل ها را تایید نمی‌کند.


تمامی این راه‌حل هایی که به اطلاع ما رسیده‌است، مبتنی بر تغییر امضای برنامه (Signature) هستند. در واقع با توجه به تغییری که در بخشی از برنامه ایجاد می‌کنند، آنتی‌ویروس برنامه‌ی جدید را همان برنامه‌ی قدیمی نمی‌داند و این مسئله منجر به حل شدن مشکل می‌شود. مشکل احتمالی این راه حل این است که در صورت ثابت ماندن رفتار توسعه دهنده، بعد از چند هفته یا چند ماه ارسال تبلیغات مخرب و … احتمالا این دست از مشکلات مجددا ایجاد خواهند شد.


همچنین در یکی از این راه‌حل‌ ها گفته شده بود که پوشه کد‌هایی مرتبط با ارسال sms و … دارد که کاملا غلط و اشتباه است. به طور کلی هیچ کد یا ماژولی در کتابخانه‌ی پوشه وجود ندارد که مرتبط با عملکردی که پنل شما به شما ارائه می‌دهد نباشد.


ما از طرف مجموعه‌ی پوشه، تمامی اقدامات لازم رو جهت حمایت از توسعه‌دهندگانی که به هر نحوی در پوشه فعالیت دارند انجام خواهیم داد و امیدواریم با اقداماتی که توسط ما و توسعه‌دهندگان انجام می‌شود، دیگر شاهد ایجاد چنین مشکلاتی نباشیم. 


با آرزوی موفقیت‌های روز افزون

نظرات (۱۳)

شایان
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۳
همیشه کوته نظری افراد کار دست خودشون و دیگران میده. نحوه ارسال پوش نوتیفیکیشن ها به گونه ای است که سراسر تعرض به حریم خصوصی افراد شده. مشخصه که آنتی ویروس ها نیز واکنش نشون میدن. چرا باید همیشه راه های اشتباه رو پیش بگیریم (راهی که به نظر جوابگویی سریع و بالایی دارد اما مثل روندن به ته دره است). 
farhang shahbazi
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۱۸
عزیز شما کتابخانه پوشه رو فعال کنید داخل یه پروژه خالی بعد فقط تیک کتابخانه phone رو بزنید ویروس شناخته میشه اصلا می فهمید چی میگید

b4a
پاسخ:
سلام.

بله، متاسفانه یکی از مشکلاتی که ایجاد می‌شه همین هست. در واقع وقتی کد کتابخانه‌ی پوشه، (بسیار) زیاد‌تر از کد برنامه‌ای هست که توسعه دهنده‌گان انتشار می‌دن، آنتی‌ویروس ها مقصر اصلی ارسال تبلیغات رو کتابخانه‌ی پوشه می‌دونن. در واقع وقتی ماژول اصلی یک برنامه کتابخانه‌ی پوشه است، اگر رفتار خطا از برنامه و توسعه دهنده هم سر بزند، آنتی ویروس ها بخش major نرم افزار یعنی کتابخانه‌ی پوشه را مشکوک فرض می‌کنند که متاسفانه این اتفاقی است که تا حدی افتاده. به همین علت هم ما درخواست کردیم که اگر برنامه‌ای دارید که تبلیغات به آن ارسال نشده، حتما برای ما ارسال کنید تا بتونیم با گزارش این دست برنامه‌ها، این مسئله رو هم برطرف کنیم.
بهمن
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۲۲
با نصب اجباری و پاپ اپ و ... فقط و فقط اینده برنامه نویسی موبایل و عل الخصوص برنامه های ایرانی تباه شد
توسعه دهنده های با سابقه در جریان هستن ک قبلا چقدر تفاوت داشت با الان.
احمد
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۲۳
متاسفانه فضا خیلی بد شده و بعضیا هر کاری دلشون می‌خواد می‌کنن که باعث شده بازده همه پنل‌ها کاهش پیدا کنه و این مشکلات ایجاد بشن. 
امیدوارم بلاخره راهی برای برطرف کردن این موضوع بدون محدود کردن زیاد پنل ها به دست بیارید.
حسن
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۳۲
سلام من احاسا میکنم حداقل اینبار مشکل این نیست که شما میفرمایین
چون الان اگر به تنهایی کتابخونه پوشه تو برنامه ای باشه بحث ویروس شناخته شدن در میون نیست
مشکلی که داخل بیسیک پیش اومده در صورتی هست که کتابخونه پوشه به همراه هر کتابخونه دیگه ای که مجوز اس ام اس داخلش فعال باشه وقتی تیک میخوره این مشکل پیش میاد
امین پوراباذری
۱۶ خرداد ۹۷ ، ۲۰:۴۶
این کوتاهی رو شما کردید و باید پاسخ گو هم باشید اگر اپلیکیشن ویروسی تشخیص داده میشه میگید دلیلش نصب اجباری و تبلیغات آزار دهنده هست خب چرا اینقدر دیر به فکر افتادید ؟ من خودم بارها بهتون گزارش دادم اجازه دادید هر فردی هرچقدر دوست داره پاپ بزنه نوتیف بزنه نصب اجباری بزنه اپ هیدن کنه و ... خب یه سوال مگه یه ویروس و بدافزار چه کارهایی میکنه خب همین کارهاست دیگه شما این بدافزارها رو رواج دادید بدون اینکه کنترلی روی این قضایا داشته باشید . الان هم فقط کافی داخل اپلیکیشنت از پوشه استفاده کنی آنتی ویروس اونو ویروس میشناسه حالا میخواد جیسون داشته باشی میخواد نوتیف بزنی میخواد نصب اجباری داشته باشی یا هیچ کدوم از اینا رو نداشته باشی. 
یه پنل دار
۱۷ خرداد ۹۷ ، ۰۲:۵۴
سلام و خسته نباشید
متاسفانه تمام مشکلات زیر سر کسایی هست از امکانات سرویس پوشه سو استفاده میکنند
من خودمم پنل دارم به خاطر همین موضوع کلی کاربرام ریزش پیدا کردن.کاربرایی که یکی یکی جذب کردم حالا دارن هزار تا هزار تا برنامه هامو از گوشیشون حذف میکنن
چرا ما باید تاوان کلاه برداری یک سری (مثلا همکار) رو بدیم
به نظر من بهتره برای رفع این مشکل پوشه هر چه سریع تر امکان فرستادن جیسون از طریق پنل رو برداره
این کلاه بردارا با جیسون نصب تضمینی میزنن ،با جیسون اد اجباری میزنن ، پاپ میزنن ،و هزار تا کار دیگه...
من از عزیزان در سرویس پوشه میخام این امکان ارسال جیسون رو از سرویس پوشه برداره.خودتون رو گول نزنید هیچکس از جیسون برای مقاصد درست استفاده نمیکنه... هیچکس.
حالا این وسط مطمئنا  یه سری کلاه بردار و حرام خور ضرر میکنن ...(به جهنم که ضرر میکنن)
پوشه بایستی خوشحال هم باشه تا از شر یک سری کلاهبردار خلاص میشه

تا وقتی که امکان ارسال جیسون هست ،این افراد هم سو استفاده خواهند کرد و اعتیار و امنیت پوشه زیر سوال خواهد رفت



خلیل
۱۷ خرداد ۹۷ ، ۰۹:۵۷
آیا این مشکلی که برای پوشه به وجود آمده برای وان سیگنال هم هست؟
لطفا راهنمایی کنید.
توسعه دهنده ثدیمی
۱۷ خرداد ۹۷ ، ۱۴:۲۰
بهترین کار اینه که ارسال جیسون رو کاملا غیر فعال کنید
یا با تایید خودتون یک سری جیسون ها خاص که تبلیغاتی نیست رو اجازه ارسال بدید
شما نابود کردید برنامه نویسی موبایل رو
علیرضا پیرآزاد
۱۷ خرداد ۹۷ ، ۱۷:۲۲
با سلام . بنظر من پیاده سازی جیسون ها کاملا باید از طرف شما انجام شه
یعنی در قسمت ارسال جیسون یک سری اطلاعات بگیرید مانند تیتر و متن که در اعلان معمولی میگیرید 
و در بخشی مشابه مانیفست که کد جهت پیاده سازی در سورس رو میدید نمونه کدهای جیسون هم بدید و جیسون ها فقط با پنل پوشه کار کنه و قابل تغییر نباشه 
ایمیل من و اطلاعات تماسم رو همکاران شرکت دارند ، در این خصوص اطلاعات کاملی هست که میتونیم در اختیارتون قرار بدیم
علی
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۱۶:۴۱
سوالی برام پیش اومد!
این قشر (مثلا!) همکار! تو وانسیگنال هم عضون...هر سیستمی رو پوشه دارن اونجا هم دارن..
چطور این آنتی ویروس ها ب وان سیگنال گیر نمیدن؟

پاسخ:
سلام

سعی شد در یک پاسخ دیگه‌ این مورد توضیح داده شود، اما به طور کلی به چند دلیل اساسی می‌شه اشاره کرد.

۱. عموم کاربران پوشه، استفاده‌های تبلیغاتی دارند، آیا عموم کاربران وان‌سیگنال هم استفاده‌ی تبلیغاتی دارند؟
۲. وجه‌ی حقوقی یک شرکت آمریکایی برای ارائه دهندگان آنتی‌ویروس خیلی پررنگ‌تر، شناخته‌شده تر و موجه‌تر از وجه‌ی یک شرکت ایرانی است.
۳. ماهیت برخی اعلان‌هایی که از طریق پوشه ارسال می‌شوند، به طور کلی غلط هستند (اعلان‌هایی مثل پاپ‌ها، نصب‌های اجباری و ... که طبق محاسبات ما در حال ایجاد ترافیک اینترنتی بالغ بر ۳۰ ترابایت در روز در اینترنت کشور هستند. حال اگر اینترنت رو گیگابایتی ۲۰۰۰ تومان فرض کنیم، روزانه حدود ۶۰ میلیون تومان هزینه به کاربران نهایی تحمیل می‌شود که این پول به ناحق و نادرست به جیب توسعه‌دهندگان متخلف وارد می‌شود) و این دست اعلان‌ها به هیچ وجه در سرویس‌های خارجی مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، به این دلیل که حتی مشاهده‌ی این موارد می‌تواند منجر به اقدامات حقوقی برعلیه استفاده کنندگان شود.

به هر حال بخشی از سهل‌انگاری از جانب پوشه بوده که باعث شده این «افراد سودجو» وارد این عرصه بشوند که ما برخورد ها رو شروع کردیم و انشالله تا اواخر تیر ماه از اقدامات نهایی‌ای که برای تضمین عدم رخداد مجدد این مشکل انجام شده است رونمایی می‌کنیم.

موفق باشید
محمد
۳۱ خرداد ۹۷ ، ۰۷:۴۳
سلام
واقعا متاسفم بابت این اتفاقات اخیر و میتونم بگم افتضاح شدن پوشه
کتابخانه نسخه 1.4 که اومد پوشه تبدیل به یه سرویس بد و دور از انتطار و امکانات شد.
واقعا با توجه به فعالیت قبلی پوشه و عالی بودن از هر نظر و امکان، فکر نمیکردیم که اینگونه بشه و تمام فعالیت تمام اپلیکیشین هامون رو توی پوشه گذاشتیم و اصلا سمت سرویس های مشابه نرفتیم.
ولی الان در حال پیدا کردن سرویس جایگزین و مشابه داخلی یا خارجی هستیم برای انتقال. اما نمیشه همه رو انتقال داد و مشکلات زیادی ایجاد شده و میشه.
مهمترین مشکل که ایجاد شد از همون نسخه 1.4 کتابخانه بود که با ریسورس های متریال b4a مشکل داشت و اصلا امکان خروجی نبود. بارها ایمیل زدیم و بارها هم اعلام کردیم که مشکل از سمت پوشه هست و تداخل داره با متریال در b4a اما متاسفانه مرغ پوشه یک پا داشت و میگفتند خود ما باید حل کنیم این تداخل نام رو.
فقط ما مشکل نداریم. کافیه داخل اینترنت یا سایت answercenter.ir جستجو کنید که مشکلات متعدد ایجاد شده برای همه کاربران
برای اپ های قبلی نیز به 1.4 بروز نکردیم و از همین نسخه 1.3.4 استفاده کردیم. اما متاسفانه فایل منیفست نسخه 1.3.4 نیز در دسترس نیست که برای اپ های جدید استفاده کنیم.
در پایان مشکل کتابخانه بگم که اکثرا در همه نسخه ها نام نسخه رو اصلاح نمیکنید. مثلا نام نسخه کتابخانه 1.4.0 هست 1.34 که درست نیست! بروزرسانی قبلی هم همینطور بود!

اما مشکل جدیدتر مشکل آنتی ویروس هست که چندین بار پیش اومد و همانطور که اکثر کاربران گفتند چرا این مشکلات برای سرویس های مشابه داخلی و خارجی پیش نیومده؟ که البته جوابی ندادید به نظرات.
یکی از اپلیکیشن های ما هم دچار این مشکل شد. لازم به ذکر هست که هیچ اعلان تبلیغاتی و ... ارسال نشد و تنها 2 اعلان مناسبتی با محتوای مشخص ارسال شد. همان روز اول که پست گذاشتید نیز از طریق ارسال پیام در پنل پوشه که همیشه پیام میفرستادیم و جواب داده میشد سریع و ظرف چند ساعت، مشکل و گزارش کامل ارسال کردم. اما متاسفانه تا کنون هیچ جوابی ارسال نشده. ضمنا از ضررهای ساده و قابل مشاهده این اپ که بگم این هست که از حدود 1200 نصب فعال، به 700 نصب فعال رسیده!


در کل و پایان هم بگم که اگر توان حل مشکلات و خطاهایی که از طرف خود پوشه و نه کاربر و توسعه دهنده پیش میاد رو ندارید، لطفا جزو قوانین بگید که ما برای استفاده بتونیم این موارد رو در نظر داشته باشیم و در صورتی که مشکل بزرگی مثل آنتی ویروس بوجود میاد، پشتیبانی و پاسخگویی پوشه ناپدید و ناموجود نشه.

اگر با لحن بد صحبت شد، پوزش میخواهیم اما خب انتقاداتی بود که اعلام شد و مشکلات زیادی نیز برای ما بوجود اورد.
اگر مثل بقیه نظرات این نظر رو هم رها نمیکنید، منتظر جواب هستم. مطمئنا این نظر با متن به این طولانی، بدون پاسخ ماندنش، توهین به شعور ما (نویسنده نظر) هست.
این رو هم بگم که اکثر سرویس ها بعد از جا افتادن و پیداکردن کاربران و مشتریانشان، از لحاظ کیفیت و پشتیبانی و ... متاسفانه افت فراوانی میکنند که پوشه نیز از این مورد بی نسیب نیست و پوشه هم متاسفانه دچار این مشکل شده.

با تشکر و احترام
پاسخ:
سلام خدمت شما دوست عزیز

ممنون از اینکه انتقادها و اشکالات را با ما مطرح می کنید.

در نسخه ی 1.4.0 پوشه برای پشتیبانی از ویژگی های ارائه شده در نسخه ی 8 اندروید نیاز به استفاده از کتابخانه ساپورت نسخه 26.0.1 به بالا هست و با ورژن های پایین تر قابل استفاده نیست. از طرفی کتابخانه های ساپورت از این نسخه و کتابخانه هایgcm  از نسخه ی 11.0.4 دیگر توسط sdk manager  قابل دانلود نیستند بلکه در اندروید استادیو در زمان کامپایل توسط gradle  (که دیپندنسی منیجر اصلی ای هست که گوگل پشتیبانی می کند) از ریپازیتوری گوگل دانلود می شود. به همین دلیل در ارائه نسخه ی 1.4.0 پوشه برای b4a ، کتابخانه های gcm  و ساپورت مورد نیاز برای درست عمل کردن آن هم ضمیمه شده اند تا استفاده از آن برای کاربران بدون مشکل و راحت باشد. اما به علت اینکه کتابخانه های دیگری هم که شما در b4a استفاده می کنید (مثل متریال دیزاین یا appCompat) هم کتابخانه های ساپورت مورد نیازشان را ضمیمه کرده اند، باعث می شود که حداقل یکی از کتابخانه های ساپورت دوبار به برنامه شما اضافه شود و تداخل رخ می دهد.

راه حل آن یا رفع تداخل بصورت دستی، یا استفاده از نسخه ی 8 محیط b4a و دانلود کتابخانه های gcm  و ساپورت توسط sdk manager ای که در آن اضافه شده و یا استفاده از نسخه ی 1.3.4 پوشه است.
ما به همه ی کاربرانی که در این زمینه به ما ایمیل زده اند روش اول و سوم را توضیح داده ایم و برای آنها لینک دانلود نسخه ی 1.3.4 به همراه منیفست این نسخه ارسال شده است. بنابراین استفاده از نسخه 1.3.4 پوشه برای این کاربران به راحتی ممکن بوده است.
روش دوم روش بهتری است اما انجام آن هم کمی پیچیدگی و زحمت برای کاربر دارد که ما انشاالله در قالب یک پست دیگر بلاگ و تا انتهای همین هفته، توضیحات مربوط به آن را در اختیار کاربران قرار می دهیم.
در مورد نکته ی شما درباره ورژن نسخه ی ارائه شده هم بله متاسفانه نام نسخه‌ی اولین ریلیز از کتابخانه‌ی ۱.۴.۰ پوشه ۱.۳۴ قرار گرفته بود که اشتباه بود و در آپلود بعدی کتابخانه تصحیح شده است (که در حال حاضر قابل بارگیری از پنل هست). البته تغییر ورژن در فایل Xml مربوط به wrapper به راحتی توسط کاربر هم امکان پذیر است و شما هم می‌تونستید این مشکل رو علاوه بر گزارش به ما، برای خودتون حل کنید.

اما در مورد مشکل آنتی‌ویروس که مسئله‌ی دیگری است و ما در همین پست بلاگ سعی کردیم توضیح دهیم، البته در حال حاضر بیش از ۱۰ روز هست که مشکل انتی‌ویروس گوشی‌های سامسونگ با برنامه‌های b4A برطرف شده و این برنامه‌های مخرب محسوب نمی‌شوند، اما در مورد سوالاتتون.

چرا این مشکلات برای سرویس‌های مشابه داخلی به وجود نیامده ؟ چون سرویس داخلی‌ای مشابه پوشه وجود ندارد. سرویسی با این حجم استفاده، تراکنش و تعداد کاربر.

چرا این مشکلات برای سرویس‌های مشابه خارجی به وجود نیامده ؟ ما هم مطمئن نیستیم، اما مطمئناً چند مورد تاثیر گذار است، برای مثال درصد زیادی از اعلان‌های رد و بدل شده توسط کاربران ما، اعلان‌های تبلیغاتی یا به نحوی تبلیغاتی هستند. آیا درصد زیادی از تراکنش‌های سرویس‌های خارجی هم تبلیغاتی است؟ درصد زیادی از این تبلیغات در محدوده‌ی جغرافیایی ایران است، همچنین موارد بسیار دیگری وجود دارد که می‌توان به همین منوال لیست کرد، برای مثال وجه‌ی یک شرکت آمریکایی با وجه‌ی یک شرکت ایرانی متاسفانه به دلایل زیادی کمی متفاوت هست و ... 

به هر حا ما مجددا هم تاکید می‌کنیم که در صورتی که توسعه دهندگان، تبلیغات مخرب (مثل تبلیغات مخفی، پاپ و یا دانلود‌های بزرگ و نصب‌های اجباری) روی برنامه‌هاشون انجام می‌دن، قطعا توسط آنتی‌ویروس‌ها برنامه‌ی مخرب شناخته خواهند شد، این چیزی بود که برای ما بعد از برقراری ارتباط با ارائه دهندگان آنتی‌ویروس مشخص هست،  دیر و زود شاید داشته باشه اما یک امر قطعی است. کاری که ما می‌تونیم بکنیم قانون‌گذاری در سطح کلی سیستم هست که استفاده‌ی ناصحیح از سرویس منجر به لطمه دیدن توسعه‌دهندگانی نشود که به درستی از سرویس استفاده می‌کنند، یعنی در واقع ویروس بودن محدود به برنامه‌هایی باشد که واقعا عملکرد مخرب دارند. برای این کار هم ما حدود ۲ هفته هست که مشغول ایجاد تغییراتی هستیم و انشاالله تا انتهای تیر ماه سیاست‌های جدید رو اجرایی و اعمال خواهیم کرد تا هرگز شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

موفق باشید
محسن داوری
۲۳ آذر ۹۷ ، ۲۳:۱۸
سلام
در نهایت مشکل آنتی ویرویس حل شده یا خیر؟
من استفاده کردن ولی آنتی ویروس برنامه را ویروس تشخیص میده
لطفا کمک کنید
پاسخ:
سلام
مشکلی وجود نداره الان!
با کدوم آنتی ویروس به مشکل برخوردید؟
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی