پوشه: در مسیر راههای تازه تمرکز روی خدمات به کسبوکارها
پوشه با برگزاری رویداد صبحانه در کارمان و دعوت از فعالان اکوسیستم استارتاپی از تغییراتی در مسیر و محصولش خبر داد.
ابتدا علی رجول مدیرعامل پوشه، از روند شکلگیری پوشه در سال ۱۳۹۴ شکل گفت و درمورد رشد پوشه که به دلیل سادگی استفاده و پشتیبانی خوب اتفاق افتاده بود صحبت کرد. پوشه در این ۴ سال، ۸۹ میلیون نصب فعال در ۳۰ میلیون دستگاه تلفن را تجربه کرده است و اپلیکیشنهایی که SDK پوشه را داشتند بیش از یک میلیارد بار نصب شدهاند.
در ادامه علی رجول از تصمیم پوشه برای واگذاری بخش غیر کسبوکاری و توقف سرویسدهی به اپلیکیشنهایی که پوش تبلیغاتی ارسال میکردند گفت. آذر ماه امسال، پوشه بخشی از زیرساخت خود را که اپلیکیشنهای کوچک برای تبلیغات از آن استفاده میکردند را به شرکت دیگری واگذار کرد.
حالا پوشه تمرکز خود را روی دادن خدمات به استارتاپها و کسبوکارها گذاشته است و باز طراحی محصولات جدید و توسعهی محصولات قبلی را طوری انجام داده است که برای استفادهی کسبوکارها مناسبتر باشد. خدماتی که پوشه به کسبوکارها ارائه میکند، شامل سرویسهای زیر است:
• زیرساخت پوشنوتیفیکیشن با قابلیت یکپارچهسازی با دیگر خدمات
• پیادهسازی اختصاصی پوشه روی سرورهای مشتریهایی مثل بانکها که حساسیتهایی دارند.
• مجموعه دیگری از خدمات با استفاده از هوش مصنوعی برای پیشبینی ترک کاربر و تشخیص کاربرانی که ریسک حذف اپلیکیشن را دارند. به علاوه میتوان با توجه به رفتار کاربر الگوهایی را برای ارسال خودکار پیام در زمان مناسب تعریف کرد.
• همچنین پوش پایدار که نیاز به گذشتن از سرورهای سیستم عامل ندارد توسعه داده است.
پس از صحبتهای علی رجول، امیرعلی صبور مدیر بازاریابی پوشه از تغییرات محصول و ریبرند و رویکرد تازهی پوشه حرف زد و از تعامل با مشتریان کسبوکاری بیشتر گفت.
در ادامه سینا قطبی، دانشمند داده در الکسای آمازون، درمورد فرهنگ و زبان دادهمدار صحبت کرد و از تجربههایش در آمازون گفت. گفتار، پندار و کردار دادهمدار سه رکن اصلی رواج فرهنگ و زبان دادهمدار در یک سازمان هستند؛ همچنین مستندسازی روند کار عنصر مهم دیگری در یک سازمان دادهمدار است.
در بخش پایانی مراسم، فرصتی برای گپوگفت مهمانان با یکدیگر فراهم شد و تیمهای فنی و محصول پوشه هم درمورد ابعاد فنی محصول، رودررو با مهمانان صحبت کردند و سوالات را پاسخ دادند.
نظرات (۰)