از وان‌سیگنال به پوشه

اگر در حوزه برنامه‌نویسی موبایل و وب متخصص باشید حتما این روزها با خبر تحریم سرویس وان‌سیگنال مواجه شده‌اید. وان سیگنال سرویسی برای ارسال نوتیفیکیشن به کاربران اپلیکیشن‌های موبایل است که چندین کسب‌وکار ایرانی هم به خدمات این محصول اعتماد کرده بودند. پس از اینکه وان سیگنال بدون خبر قبلی و ناگهان، دسترسی کاربران ایرانی را به سایت خود محدود کرد، برنامه‌نویسان و صاحبان کسب‌وکارهای مبتنی بر موبایل که مشتری وان‌سیگنال بودند، با نگرانی به دنبال انتخاب یک سرویس جایگزین هستند. 

در این پست می‌خواهیم راهکار پیشنهادی جایگزین را معرفی و نقاط مشترک و متفاوت آن با وان‌سیگنال را بررسی کنیم. اگر شما هم در میانه‌ی تصمیم‌گیری برای انتخاب یک سرویس جدید هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

قابلیت‌های لازم برای یک سرویس پوش‌نوتیفیکیشن مناسب

از آنجا که انتخاب یک سرویس فنی نیاز به بررسی فیچرهای مختلف و توجه به ابعاد متعدد خدمات ارائه‌شده دارد، در گام اول این مطلب با هم به بررسی فیچرهایی که وان سیگنال به کاربران ارائه می‌داد می‌پردازیم. در جدول زیر تعدادی از این ویژگی‌ها را نوشته‌ایم و آن را با پوشه به عنوان یک سرویس ایرانی ارائه‌دهنده خدمات پوش‌نوتیفیکیشن مقایسه کرده‌ایم:

علاوه بر امکانات ذکر شده، مواردی مثل امکان درخواست اکسپورت کاربرها براساس پوش آی‌دی یکتا، قابلیت ذخیره‌سازی فیلترهای استفاده شده در یک پوش برای دفعات بعدی، استفاده از کلید جابجایی (Collapse Key) برای عدم دریافت تکراری پوش توسط کاربرها، امکان ارسال پوش تستی، آمار دقیق نصب اپلیکیشن، دریافت اطلاعات کاربران اپلیکیشن براساس نسخه اپ و نوع گوشی و ... هم از مواردی هستند که در صورت استفاده از خدمات پوشه از آن‌ها بهره‌مند خواهید شد.


اما چرا پوشه؟

روی‌آوردن به یک سرویس ایرانی در شرایط کنونی تحریم برای خدمات بک‌اند، فکر توسعه‌دهندگان را به خود مشغول کرده است و همگی با این سوال مواجه هستیم که یک سرویس ایرانی چه میزان قابلیت جلب اعتماد و ارائه‌ی خدماتی با کیفیت بالا به کاربران را دارد؟ این سرویس‌ها تا چه حدی امکان برنامه‌ریزی بلندمدت‌تر روی خدمات دریافتی را برای توسعه‌دهندگان ایرانی فراهم می‌کنند؟

کیفیت، قطع به یقین حاصل تلاش یک تیم است که مسلماً ربطی به ملیت آن‌ها نخواهد داشت. هرکس می‌تواند در هر شرایطی به مطلوب‌ترین حالت ممکن خدمات خود را ارائه دهد و بر اساس بازخوردهای دریافتی سرویس خود را بهبود بخشد، مسلماً سرویس ما نیز از این اصل مستثنی نیست.

تجربه موفق مهاجرت توسعه‌دهندگان ایرانی از سرویس Parse به پوشه در بهمن ماه سال 95، پس از آن که پارس سرویس‌دهی خود را متوقف کرد، بسیاری از کاربران ایرانی را جذب پوشه نمود و تیم فنی پوشه توانست با درنظر گرفتن همه جوانب بدون مشکل جدی این بار جدید و سنگین را به ترافیک قبلی پوشه اضافه کند و حتی تا رکورد ارسال 11.5 میلیارد پیام در ماه هم پیش برود.

علاوه بر نکته فوق، دسترسی به پشتیبانی پوشه برای کاربران نسبت به سرویس‌های خارجی سریع‌تر و آسان‌تر بوده و مواردی مثل درخواست اضافه‌شدن فیچرهای جدید، رفع فوری مشکلات احتمالی اطلاع داده شده و ... در ارتباط با پشتیبانی پوشه نسبت به سرویس‌های مشابه خارجی با سرعت و پذیرش بیشتری صورت گرفت که منجر به ایجاد اعتمادی دو طرفه میان توسعه‌دهندگان و پوشه شد.

این اقبال گسترده برنامه‌نویسان موبایل سبب شد تا امروز بیش از 5هزار توسعه‌دهنده ایرانی به پوشه بپیوندند. ثبت بیش از 60هزار اپلیکیشن در پنل پوشه نیز از ثمرات دیگر اعتماد برنامه‌نویسان به پوشه بوده‌ است. همچنین اپلیکیشن‌های حاوی اس‌دی‌کی پوشه بیش از 550 میلیون بار روی تلفن‌های همراه کاربرانی در ایران و کشور‌های فارسی زبان همسایه نصب شده‌اند.
در نهایت، خدمات رایگان تا ۵۰۰ هزار کاربر هم نکته مهمی است که پوشه را نسبت به سایر رقبای داخلی و خارجی به یک انتخاب خوب تبدیل کرده است.

راهکار فنی برای مهاجرت از وان‌سیگنال به پوشه چیست؟

برای اینکه بتوانید کاربران خود را از وان سیگنال به پوشه منتقل کنید، باید سه مورد را در اختیار داشته باشید.
  • Sender ID
  • Google API Key
  • توکن کاربران
دو مورد اول را شما به هنگام ثبت برنامه در وان‌سیگنال، در پنل وان‌سیگنال وارد کرده‌اید و احتمالا برای ساخت آن ابتدا به کنسول گوگل رفته و آن را ایجاد کرده‌اید.
مورد سوم مربوط به توکن کاربران شما می‌شود که گوگل به سرویس‌دهنده، یعنی وان‌سیگنال، اعلام کرده است و در دیتابیس وان‌سیگنال قرار دارد. اگر شما بتوانید از طریق خود وان سیگنال و یا روش‌های دیگر (برای مثال اگر خودتان روی برنامه، علاوه بر وان سیگنال، fcm هم داشتید) دیتابیسی حاوی توکن کاربران خود را داشته باشید، می‌توانید کاملا به پوشه منتقل شوید.اگر از وان سیگنال درخواست کنید، ممکن است به شما دیتابیس کاربران‌تان را بدهد.

توجه داشته باشید که اگر این موارد را در اختیار نداشته باشید، امکان انتقال کاربران شما نه تنها برای پوشه بلکه برای سایر سرویس‌دهنده‌ها هم امکان‌پذیر نیست. در واقع تنها راه، قرار دادن SDK پوشه بر روی برنامه و منتشر کردن مجدد آن است.

امیدواریم با مطالعه این مطلب برخی سوالات ذهنی شما در مورد تصمیم مهاجرت از وان سیگنال پاسخ داده شده‌ باشد. در قسمت نظرات سوالات دیگر خود را هم با ما در میان بگذارید تا با شما در تماس باشیم. همچنین در مورد این سوال به ما پاسخ بدهید که اضافه کردن کدام ویژگی‌های سرویس وان‌سیگنال به پوشه برای تیم شما مهم‌تر است و احتیاج فوری‌تری به آن دارید؟

نظرات (۱۶)

Tohid
۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۴۹
اول اینکه ارزوی موفقیت های بیشتر رو واسه پوشه دارم
دوم اینکه مسئله دیگری که نگرانی هایی رو واسه توسعه دهنده ها بوجود اورده تحریم fcm از سوی گوگل هست!
اگر گوگل ایران رو تحریم کنه ایا پوشه بر روی سرور داخلی هم این قابلیت رو پیاده کرده که باز هم توسعه دهنده ها بتونن با اپ هاشون در ارتباط باشن؟؟
اینکه بگیم احتمالش کمه fcm ایران رو تحریم کنه نگرانی رو کم نمیکنه! به هر حال این احتمال وجود داره و حتی این احتمال هم وجود داره که fcm هر چند مستقیم ایران رو تحریم نکنه ولی سرویس های ایرانی نظیر پوشه رو از خدمات خودش محروم کنه
ممنون میشم راهکار هایی که واسه این نگرانی ها اندیشیدید رو هم بگید :)
پاسخ:
با سلام و تشکر از آرزوهای خوبتون. ما هم همین آرزوها رو برای شما داریم.

ابتدا باید در مورد تحریم FCM صحبت کنیم. در واقع اگر این اتفاق بیفته، به این معنی است که تمامی اپلیکیشن‌های موجود در ایران، حتی برنامه‌های خارجی (مثل gmail, instagram و ... ) نیز قابلیت ارسال اعلان را از دست خواهند داد. در واقع گوگل یک سرویس دهنده نیست و زیر‌ساخت ارسال اعلان در اندروید توسط گوگل و fcm تامین می‌شود، بنابراین محدود کردن این سرویس بر تمامیت یک کشور می‌تونه از نظر حقوقی خیلی پیچیده‌تر از مسدود‌ کردن یک سرویس‌دهنده مثل وان‌سیگنال باشه. مشخصا در صورتی که این اتفاق بیفته پوشه نیز در کنار سرویس‌های دیگر داخلی/خارجی قابلیت ارسال اعلان را از دست خواهند داد.
اما در صورتی که فرض مسدود شدن fcm در ایران را از نظر بیرون بگیریم، تمامی اقدامات لازم جهت ایجاد اطمینان از عدم اثر‌گذاری تحریم‌ها از سمت ما انجام شده است. سرور‌های ما در حال حاضر در چندین کشور خارجی و داخل کشور مستقر هستند که ما مدتی است برنامه‌ای رو شروع کردیم برای انتقال کامل این سرور‌ها به داخل کشور و در حال حاضر خطری از این بابت کاربران رو تهدید نمی‌کنه. همچنین تمامی سرور‌های مرتبط با ارسال اعلان‌های پوشه همچنان در خارج از کشور قرار دارند (کشور‌های اروپایی) که خطر تحریم آمریکا آنها را تهدید نکند. در واقع امکان تحریم‌کردن پوشه به عنوان یک سرویس دهنده تقریبا محال هست، به این علت که کاربران متفاوتی در نهایت از سرویس استفاده می‌کنند و گوگل موجودیت پوشه را به صورت مستقیم نمی‌شناسد و حتی اگر هم بشناسد و تحریم هم کند، اختلالی در سرویس‌دهی به توسعه دهندگان ایجاد نخواهد شد.
مورد دیگر اینکه کتابخانه پوشه به صورت مستقیم و از پروتوکل Xmpp در fcm استفاده می‌کنه. به طور کلی بسیاری از سرویس‌های گوگل، مدت زیادی هست که روی پروتکل‌های http و https برای ایرانیان مسدود هستند، اما این که این پروتکل تا به حال اختلالی نداشته شاید احتمال عدم رخداد مورد خاصی رو برای این مسئله تقویت کند. به هر حال موارد مختلفی وجود داره که توضیح آنها از این مقال خارج هست، اما ما برای نسخه‌ی آینده‌ی SDK با توجه به وضعیت و شرایط کنونی در حال امکان سنجی و پیاده‌سازی ویژگی‌هایی هستیم که بتوانند ثبت کاربران در fcm رو حتی در صورت تحریم، با استفاده از پراکسی‌ها امکان پذیر کنند. 
انشاالله در مورد زمان انتشار SDK جدید و امکانات آن هم اطلاع رسانی خواهیم کرد.
امیدوارم تونسته باشیم سوالتون رو در حد توان پاسخ بدیم.
مهدی
۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۵۰
سلام
در وان سیگنال امکان انتخاب اختصاص تگ به کاربر وجود داشت و در قسمت بک اند من براساس تگ به کاربر نوتیفیکیشن میفرستادم. ولی من این امکان را در مستندات پوشه پیدا نکردم و مجبور شدم براساس android_id کاربرانم را فیلتر کنم
آیا امکان تگ همانند چیزی که در وان سیگنال است در پوشه وجود دارد؟
با تشکر
پاسخ:
سلام

بله، شما در پوشه می‌تونید با استفاده از تابع subscribe در سمت اندروید، کاربرتون رو وارد یک Topic کنید (که در واقع پیاده‌سازی مشابه با Tag وان‌سیگنال در پوشه است). سپس می‌توانید از Panel و یا Api پوشه که مستنداتش رو می‌تونید در آدرس (http://panel.pushe.co/documentation) مشاهده کنید، به کاربرانی که در Topic خاصی هستند اعلان ارسال کنید.

برای مشاهده‌ی راهنمای استفاده از API برای ارسال اعلان به تاپیک‌های خاص، بخش راهنمای استفاده از API پوشه و سپس زیر‌بخش ارسال اعلان پیشرفته را مشاهده کنید، کلید مورد نظر شما کلید "topics": [""] هست که لیستی از Tag های مورد نظر شما را می‌گیرد و اعلان را برای کاربران دارای آن Tag ارسال می‌کند.

موفق باشید
HassaN
۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۸:۵۰
فقط پوش موبایل و اپلیکیشن که نیست ، اکثر استفاده کنندگان از وان سیگنال مدیران سایت مخصوصا وردپرس بودند ، که خیلی خوب باهاش کار میکرد و با افزونه ای که داشت از داخل وردپرس راحت مدیریت میشد کرد و وقتی مطلب تو سایت اضافه میکردیم با یک تیک امکان اعلان اتوماتیک فراهم میشد ... دیگه نیاز نبود هی بریم تو سایت وان سیگنال به صورت دستی هر مطلب جدید و وارد کنیم 
متاسفانه سایت های ایران سرویس وب پوش یا اهمیت ندادن یا خیلی خیلی کم اهمیت دادن الان 2 3 روزه دارم دنبال یک جایگزین خوب ایرانی میگردم که بعدا باز دچار مشکل نشیم ولی پیدا نکردم ، یکی نجوا بود که بدک نبود ولی نمیدونم چی شده که همش ارور سرور 500 میده یکی هم سرویس پوشه هست که خوب هست ... ولی وان سیگنال خیلی راحت تر بوده برای مدیران سایت
موفق باشید
پاسخ:
سلام.

صحبت شما کاملا درست هست. ما در پوشه سعی کردیم یک سرویس وب‌پوش با کیفیت و در سطح وان‌سیگنال پیاده‌سازی کنیم، انشاالله در ۲ هفته‌ی آینده از سرویس وب‌پوش نهایی رونمایی می‌کنیم که در آن تمامی قابلیت‌های وب‌پوش که در وان‌سیگنال داشتید رو خواهید داشت و همان کیفیتی که در سرویس‌های اندروید و ios پوشه مشاهده کردید را مشاهده خواهید کرد (یعنی خبری از errorهای ۵۰۰ و ... نیست‌!)

در مورد پلاگین هم حتما در برنامه‌ی ما هست و انشاالله تا اواسط شهریور ماه پلاگین‌ ورد‌پرس رو برای سرویس وب‌پوش انتشار خواهیم داد.
ما از شما عذر می‌خواهیم به خاطر اینکه در این زمینه کاستی داشتیم اما حتما تمامی این کاستی ها رو تا انتهای تابستان امسال برطرف خواهیم کرد.

با آرزوی موفقیت
صادق
۱۶ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۲۱
با سلام

در دیتابیسی که وانسیگنال می دهید فقط گزینه player_id برای شناسایی هر کاربر می باشد آیا به وسیله اون می توان کاری انجام داد یا نه

ضمنا بهتر نیست خود شرکت پوشه با وانسیگنال مکاتبه نماید تا بخاطر تحریم بودن کاربران ایرانی آنها شرایط انتقال اتوماتیک کاربران به پوشه را فراهم آورند
پاسخ:
با سلام

راستش اگر ما حدس می‌زدیم فایده‌ای داشته باشه حتما هر کاری از دستمون بر میومد رو انجام می‌دادیم ولی احتمالا اینکه برنامه‌نویسان به عنوان مالکین برنامه‌ها با وان‌سیگنال در ارتباط باشند از نظر قانون پایه‌ی محکم‌تری دارد تا اینکه یک سرویس دیگر درخواست کاربران تعداد زیادی توسعه دهنده را بدهد. همچنین طبق قوانین تحریم‌ها، وان‌سیگنال و یا هر شرکت آمریکایی دیگری، با یک شرکت ایرانی، من جمله پوشه، مکاتبه‌ و رایزنی‌ای نخواهد کرد و متاسفانه از این نظر هم کاری از دست ما برای کمک به توسعه‌دهندگانمون بر نمیاد.

در مورد اکسپورت هم تنها در صورتی کاربران قبلی‌تان قابل انتقال هستند که registration id یا همان توکن fcm آنها قابل انتقال به پوشه باشد، در غیر این صورت امکان انتقال کاربرانتان به سرویس دیگری نیز وجود نخواهد داشت.

با تشکر از سوالتون
REZA
۱۶ مرداد ۹۷ ، ۲۰:۲۸
با سلام

ممنون از سرویس و توضیحات خوبتون

فقط واسه انتقال اون ۳ مورد که گفتین به پشتیبانی ایمیل کنیم؟
پاسخ:
سلام
بله لطفا اون موارد رو به support@pushe.co ارسال کنید

ممنون از شما
نیما
۱۶ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۵۵
با سلام و آرزوی موفقیت‌های روز افزون برای تیم فوق‌العاده‌ی پوشه.
بابت زحماتتون ازتون متشکرم
پاسخ:
ممنونیم از شما، ما هم همین آرزوها رو برای شما داریم.

محمد
۱۷ مرداد ۹۷ ، ۰۲:۲۱
سلام
متاسفانه من هرچی تلاش کردم، نتونستم پلاگین مربوط به Cordova رو نصب کنم.
پاسخ:
سلام
لطفا سوالتون رو به همراه توضیح خطایی که دریافت می‌کنید به پشتیبانی ایمیل بزنید تا شما رو راهنمایی کنن

موفق باشید
امید
۲۶ مرداد ۹۷ ، ۲۳:۳۵
سلام
پس sdk پوشه چی می‌شه؟ یعنی حتی ما اگر اون سه مورد رو هم داشته باشیم وقتی sdk پوشه روی اپلیکیشن نیست چطور میفهمه باید چیکار کنه و چه عملی با json ها انجام بده؟
پاسخ:
سلام

با توجه به اینکه تکنولوژی ای که وان‌سیگنال و پوشه برای ارسال اعلان‌ها استفاده می‌کنند کاملا یکسان هستند، قابلیت ارسال اعلان توسط ما به برنامه‌هایی که وان‌سیگنال را دارند وجود دارد. البته قالب پیام‌های ارسال متفاوت باید باشند و به همین دلیل هنوز در UI پنل ما قابلیت ارسال اعلان منتشر نشده، اما این قابلیت هم به صورت یک به روز رسانی به زودی منتشر خواهد شد.

با تشکر از دقت شما ! :)
صالح مصلح
۲۸ مرداد ۹۷ ، ۱۰:۱۹
با سلام
ممنون از توضیحات شما، من یکی از کاربران پوشه و همچنین وان سیگنال هستم. پوشه امکانات بسیار جالبی برای ارسال اعلان دارد که در وان سیگنال نیست. اما در کمال احترام  مقایسه این دو سرویس با همدیگر مطابق جدول شما غیر منطقی است. اکثر افرادی که به سراغ وانسیگنال می روند بخاطر API بسیار قدرتمند آن است. تقریبا تمام مواردی که شما در جدول قید کرده بودید که وان سیگنال آنها را دارا نمی باشد، به راحتی می توان از طریق چند خط کد توسط API وان سیگنال پیاده سازی کرد. پوشه گزینه مناسبی برای افرادی ست که پروژه های آنها نیازی به سرور یا هاست ندارد و از این نظر در کاهش هزینه بسیار مفید است چون تمام موارد مورد نیاز یک برنامه برای نمایش و ارسال اعلان در پنل پوشه تعبیه شده است.
رایگان بودن کلی ، پشتیبانی از تمامی پلتفرم ها ، راحتی استفاده از API ، سرعت بسیار بالا و ارسال بدون تاخیر و... از مزایای وانسیگنال است، که توصیه می شود پوشه بر روی آنها بیشتر فکوس داشته باشد.
آرزوی موفقیت برای تیم فعال پوشه را دارم.
باتشکر
پاسخ:
سلام
ممنونیم که اینقدر عالی و دقیق نظرتون گفتید،
تمامی مواردی که میفرمایید درست هست، ما در برنامه‌‌مون هست که امکاناتی که مطرح کردید رو هم به پنل اضافه کنیم.

موفق باشید
علی
۰۶ شهریور ۹۷ ، ۱۰:۲۵
باسلام
لطفا در مورد گزینه های انتقال وان سیگنال به پوشه (که در صفحه ی نخست وبسایت قار داده شده است) بیشتر توضیح دهید.
به عنوان مثال Server KEY  و Server ID  چی هستند و از کجا می تون اونا رو به دست بیارم.
پاسخ:
سلام
برای دسترسی به این مقدار ها به پنل وان سیگنال تون برید و بر روی اپلیکیشنتون کلیک کنید، در صفحه باز شده بر روی setting کلیک کنید و سپس بالای صفحه گزینه ی keys and id رو انتخاب کنید تا مقدار های مورد نظرتون رو مشاهده کنید
ممنونیم از تماس شما
حامد امیدی
۰۷ شهریور ۹۷ ، ۲۱:۱۰
باسلام وقت بخیر. من از وان سیگنال برای ارسال خودکار نوتیفیکیش به مرورگرهای ویندوز و اندروید  زمانیکه یک پست جدید در سایتم ایجاد میکردم  استفاده میکردم. آیا از سرویس شما برای این کار میتونم استفاده کنم؟ آیا امکان رهگیری تعداد باز شدن نوتیفیکیشن ها و تعداد کلیک ها و تعداد افرادی که لغو اشتراک کرده اند وجود دارد؟ باتشکر.
پاسخ:
با سلام

امکان رهگیری کاربرانی که لغو اشتراک کردن، کلیک روی اعلان‌ها و بازشدن و ... اعلان ها در پوشه وجود دارد. البته برای مشاهده‌ی آنها در پنل به صورت مناسب باید تا به روز‌رسانی جدید ما در پنل صبر کنید. انشاالله تا قبل از انتهای شهریور ماه ما این به روز رسانی رو انجام می‌دهیم.

ارسال خودکار و trigger ها از ویژگی‌های هست که در حال حاضر وجود ندارند و در برنامه‌ی توسعه ما هستند. 

امیدواریم بتونیم نظرتون رو بعد از به روز‌رسانی پنل (اوایل مهر‌ماه) به سرویسمون جلب کنیم.

با تشکر
حجت بروهان
۱۹ شهریور ۹۷ ، ۱۹:۲۱
سلام من وان سیگنال رو به سایت پوشه منتقل کردم اما وقتی پوشه ارسال میکنم امار اصلا تکون نمیخوره و ثابت میمونه ممنون میشم بررسی کنید
پاسخ:
سلام

در حال حاضر و هنوز در پنل فعلی قابلیت ارسال اعلان به نصب‌های وان‌سیگنالتون پیاده سازی نشده. پیاده‌سازی این قابلیت در سمت ما نهایی شده و در حال تست و بررسی حالت‌های ممکن هستیم تا انشاالله در ۲ هفته‌ی آینده، در قالب یک به‌روز رسانی سرویس ها به شما ارائه بشه.

در حال حاضر تنها کاربران شما به پوشه ایمپورت شده اند و شما می‌تونید آمار حذف و نصب آنها را مشاهده کنید و بعد از گذشت ۱۴ روز، کاربران در دسترس وان سیگنال خودتون رو هم مشاهده کنید.  انشالله تا اون زمان ما قابلیت ارسال اعلان به این نصب‌ها رو هم به پنل اضافه می‌کنیم. 

موفق باشید! 
حجت بروهان
۲۰ شهریور ۹۷ ، ۱۸:۴۴
و سوال دیگه ای هم. ک دارم کاربران دردسترس وان سیگنال توی پنل پوشه نمایش داده میشه یا نه؟ من ویو بالا ی 10 کا دارم اما کاربر در دسترس زده 2 کا ممنون میشم جواب بدید 
پاسخ:
با عرض سلام

بله، شما کاربرانتون رو که از وان‌سیگنال به پوشه منتقل می‌کنید، حذف‌های شما بعد از یک روز محاسبه می‌شوند و می‌توانید مشاهده کنید چقدر از آن تعداد کاربر فعال بوده اند.

همچنین بعد از گذشت ۱ روز کاربران در دسترس شما به روز رسانی می‌شوند، اما دقت کنید که برای رسیدن به حالت تعادلی و کلی، در حال به ۱۴ روز زمان لازم است، شاید کاربر شما تا ۱۳ روز اول آنلاین نباشد و روز ۱۴م آنلاین شود. البته عموما بعد از ۳ ۴ روز درصد خوبی از کاربران همیشه حاضر شما به کاربران در دسترستون اضافه می‌شوند.

در مورد ارسال اعلان لازم به ذکر هست که هنوز در پنل فرم ارسال اعلان به برنامه‌های وان‌سیگنال قرار داده نشده و به همین دلیل در حال حاضر اعلان‌های شما فقط به برنامه‌های دارای SDK پوشه‌ی شما ارسال می‌شوند. انشاالله این ویژگی‌ هم تا حداکثر ۲ هفته‌ی آینده در اختیار شما قرار می‌گیرد که بتوانید به کاربران وان‌سیگنالتون هم اعلان ارسال کنید.
سپهر استکی
۲۴ مهر ۹۷ ، ۱۹:۲۸
سلام،
ما از وان سیگنال برای وب پوش استفاده میکردیم و اپلیکیشنی نداریم، آیا امکان انتقال کاربران وب پوش وان سیگنال هم هست؟ چون در فرمی که قرار دادید دیدم که پر کردن اطلاعات مربوط به سرور آی دی و سرور کی که فقط مربوط به اپلیکیشن هست اجباریه و بدن اونها فرم ثبت نمیشه.
jafar jahani
۰۹ دی ۹۸ ، ۱۱:۰۶

اگر گوگل ایران رو تحریم بکنه  پوشه بر روی سرور داخلی این قابلیت رو پیاده کرده است که  توسعه دهنده ها بتونن با اپ هاشون در ارتباط باشن؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی