نمودار نصب ها


در بخش داشبورد پنل، نموداری قرار دارد تحت عنوان "تمامی نصب‌ها" که در آن کاربران شما به چهار گروه کاربران دردسترس، کاربران یکتا، تمامی نصب‌ها و نصب‌های فعال تقسیم شده‌اند. در این پست به تفکیک به توضیح هرکدام می‌پردازیم.


تمامی نصب‌ها

زمانی که اپلیکیشن شما (که حاوی کد SDK پوشه است) روی موبایل شما و یا کاربران‌تان نصب می‌شود، یک درخواست ثبت‌نام (registration) برای سرور پوشه ارسال می‌شود. زمانی که پیام ثبت‌نام موفقیت‌آمیز (Successfully registered to pushe) را در لاگ‌کت مشاهده می‌کنید،نصب کاربر شما در پنل پوشه قرار می‌گیرد و در آمار تمامی نصب‌ها قرار داده می‌شود.

توجه داشته باشید که برای موفقیت این عملیات لازم است که کاربر شما برنامه‌ی google play service را بر روی دستگاه خود نصب داشته باشد که بر اساس آمارهای ما حدود 10 درصد کاربران ممکن است این برنامه را نداشته باشند.

از آنجایی که در بعضی شرایط ممکن است خود سیستم گوگل‌پلی دچار اختلالات موقتی شود و یا مشکلی در سرویس اینترنت ایجاد شود که باعث شود نصب کاربر به سرور پوشه نرسد، ما هر ساعت عملیات نصب را تکرار می‌کنیم تا مطمئن شویم نصب شما در پنل پوشه قرار گرفته است.

توجه داشته باشید که در این آمار اگر یک دستگاه بیش از یکی از اپلیکیشن‌های شما را بر روی دستگاه خود نصب کرده باشد، ۲ بار شمرده می‌شود.


نصب‌های فعال

نصب‌های فعال اشاره به دستگاه‌هایی دارد که اپلیکیشن شما بر روی آن‌ها نصب شده و کاربر آن را از دستگاه حذف نکرده است.

برای بررسی آمار حذف، ما هر شب به تمامی نصب‌های شما پوش نوتیفیکیشنی ارسال می‌کنیم سپس بر اساس آمار ACK  و NACK  که سرویس گوگل در اختیارمان می‌گذارد، ما متوجه می‌شویم که هنوز نصب شما فعال است یا نه .


کاربران یکتا

کاربران یکتا، کاربرانی هستند که تعدادی از اپلیکیشن های شما را نصب کرده‌اند ولی دیگر در آمار ما چندبار شمرده نمی‌شوند. برفرض مثال شما 7 اپلیکیشن دارید که یک دستگاه هر 7 برنامه شما را نصب دارد. ما در آمار کاربر یکتا، برای شما آن دستگاه را یک کاربر حساب کرده‌ایم تا آمار دقیق‌تری نسبت به تعداد کاربران‌تان داشته باشید.


کاربران دردسترس

کاربران دردسترس، کاربران یکتایی هستند که حداقل در دو هفته‌ی قبل یک بار به اینترنت وصل شده‌اند.

درواقع زمانی که شما پوش نوتیفیکیشنی به تمامی کاربران‌تان می‌فرستید، این کاربران در دسترس هستند که آن ها را دریافت می‌کنند. چرا؟ چون اتصال به اینترنت دارند.

برای محاسبه‌ی تعداد کاربران در دسترس با توجه به اطلاعاتی که سرویس گوگل بر اساس ارسال پوش نوتیفیکیشن به ما می‌دهد،در دسترس بودن این کاربران بررسی می‌شود.به این صورت که ما جدولی داریم که دلیوری و کلیک تمامی کاربران به صورت روزانه در آن قرار می‌گیرد و درصورتی که کاربر در 14 روز متوالی دلیوری ویا پیامی به سمت سرور ما داشته باشد،درواقع پوش به دستگاه او وارد شده باشد، ما آن کاربر را در دسترس حساب می‌کنیم.

عدم اتصال به اینترنت کاربران دلایل متفاوتی می‌تواند داشته باشد.اولین آن ممکن است عدم دسترسی دستگاه به سرویس اینترنت باشد،اما مهم‌ترین دلیل آن فروختن گوشی، ریست‌فکتوری یا خاموش کردن آن توسط کاربر است.بطور میانگین بر اساس آمار‌های ما عمر متوسط استفاده از یک دستگاه یک سال است و کاربران ممکن است آن را بعد این مدت خاموش کنند، ریست‌فکتوری کنند و یا بفروشند. در نتیجه آمار افراد دردسترس در گذر زمان متفاوت است.


نظرات (۵)

محمد
۲۹ بهمن ۹۶ ، ۱۷:۱۳
اگر گزارش کاربران فعال هر شب چک میشه چرا کاربران در دسترس یک سوم کاربران فعال هست!؟
مگه ack  از کاربران فعال نمیگیرید!؟ پس اونا به اینترنت متصل هستن 
با تشکر 
پاسخ:
سلام
کاربر فعال(نصب‌های فعال) اشاره به دستگاه‌هایی دارد که اپلیکیشن شما بر روی آن‌ها نصب شده و کاربر آن را از دستگاه حذف نکرده است.
کاربر در دسترس کاربریست که در 14 روز گذشته حداقل یک بار به اینترنت متصل شده باشد.

در نتیجه آمار کاربر دردسترس از کاربر فعال(نصب فعال) کمتر است چون الزاما تمامی کاربران شما همیشه به اینترنت متصل نیستند و این کاربران در دسترس شما هستند که اعلان را دریافت می‌کنند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی