معرفی 3 ابزار برتر سال 2018 برای ارسال پوش نوتیفیکیشن
قبل از این که در مورد ابزارهای برتر پوش نوتیفیکیشن صحبت کنیم ابتدا مختصرا به این موضوع میپردازیم که پوش نوتیفیکیشن چیست و چگونه از آن استفاده میشود؟
اعلان یا پوش نوتیفیکیشن به پیامهای فرستاده شده توسط اپلیکیشنها یا سایتها میگویند که در دستگاه کاربر بصورت یک پیغام ظاهر میشوند. هدف اعلانها ارائه اطلاعات و بهبود تعامل میان کاربر و اپلیکیشن و یا سایت است. در این مطلب از بلاگ در مورد تاریخچه پوش نوتیفیکیشن و چرایی به وجود آمدن آن میتوانید بیشتر بخوانید.
ابزار پوش نوتیفیکیشن اجازه میدهد تا اطلاعات یا پیشنهاداتی را از برنامه خودتان به دستگاه تلفن همراه (و یا کامپیوتر) بدون درخواست وی ارسال نمایید. البته توجه نمایید در نسخه وب کاربر در ابتدا لزوما باید دریافت اعلان از شما را تایید نماید و شما پس از آن مجاز به ارسال اعلان به وی هستید. همچنین کاربر برای دریافت و مطالعه اعلان شما نیازی به باز کردن اپلیکیشن و یا سایت ندارد.
جنبه دیگری که باید در نظر گرفت این است که کاربران فراوانی اعلانها را دوست ندارند. در صورتی که این مورد بیش از حد باشد، آنها احتمالا دریافت نوتیفکیشن را غیر فعال کرده و یا در حالت ناخوشایندتری برنامه را از گوشی خود پاک میکنند.
برنامه های موبایل با این ذهنیت توسعه داده میشوند که از کاربران هدف خود سود ببرند. اما، سؤال اصلی این است که چگونه کاربران را تشویق کنند تا حداکثر مزایای استفاده از برنامههایشان را دریافت کنند. موضوع تسهیل ارتباط با کاربران و آگاهی دادن از آخرین بهروز رسانیها و اطلاعات مربوط به برنامه ضروری است. این روزها اعلانها یا پوش نوتیفیکیشنها نقش زیادی در روند جذب کاربران و کسب درآمد از برنامه دارند.
1. ادغام با Google Wallet و apple passbook
2. پوش نوتیفیکیشن تعاملی
3. گزارش دهی
4. تست A / B
5. ویرایشگر مبتنی بر وب
6. دارای پایگاه داده غنی از محتوا برای پیامها
7. تجزیه و تحلیل قیف بازاریابی
2. پوش ووش (push woosh)
Push Woosh دارای یک سیستم بسیار مقیاس پذیر است که سازمانها را قادر میسازد تا ترافیک اطلاع رسانی پیامها را به میلیونها نفر هدایت کنند. این سرویس اجازه میدهد تا پیامهای پوش نوتیفیکیشن را در 15 پلتفرم موبایلی مختلف مانند iOS، آندروید، ویندوز، Blackberry و خیلی موارد دیگر ارسال کنید. پوش ووش با ارائه هدفمندی دقیق اجازه میدهد تا بازاریابان به تعریف مخاطبان مورد نظر و به تبع آن، برنامه ریزی استراتژی های بازاریابی به منظور تسهیل ارتباط کاربران با محتوای مرتبط تر و شخصی تر از طریق پوش نوتیفیکیشن بپردازند.
ویژگی های اصلی:
1. گزارش پیشرفته
2. پشتیبانی از چند زبان
3. داشتن API ریموت
4. تجزیه و تحلیل رفتار کاربران
5. کراس پلتفرم بودن سرویس
6. پشتیبانی از هدفگیریهای مبتنی بر مکان
7. توانایی زمانبندی ارسال اعلان
3. میکس پنل (mixpanel)
میکس پنل یک ابزار پیشرفته اطلاعرسانی است که سازمانها را قادر میسازد تا فعالیت و رفتار افراد را در برنامه تلفن همراه و وب خود بررسی کنند به طوری که میتوانند براساس آن، پوش نوتیفیکیشن را ارسال کنند. این قابلیت اجازه میدهد تا شرکتها از طیف گستردهای از اطلاعات از جمله تجزیه و تحلیل قیف فروش، آزمایش A/B، ردیابی خودکار، نرخ تعامل کاربر و مواردی از این دست بتوانند بودجه خود را به درستی مصرف کنند.
ویژگی های اصلی:
1. گزارش جامع و یکپارچه
2. هدفگیری دقیق
3. تجزیه و تحلیل اطلاعات بصورت لحظهای
4. امکان تعریف و بررسی ایونت
5. تست A/B
در مطالب آتی برای شما ابزارهای دیگری را معرفی خواهیم کرد و خواهیم نوشت با وجود این سرویس دهندههای خوب خارجی چرا استفاده از سرویس پوشه برای برنامهنویسان و بازاریابان اپلیکیشنهای ایرانی کارآمدتر است.
* به جهت خوانایی بیشتر مطلب اصطلاحات تخصصی این حوزه ترجمه نشده و به همان شکل به فارسی و انگلیسی آمده است.
نظرات (۰)