ماجرای پوشه و آنتی ویروس!

شاید این مدت برای شما این اتقاق افتاده باشه که بخشی از کاربران شما هنگام نصب و یا بعد از نصب با این هشدار مواجه شدن که برنامه ای که دارید از اون استفاده می کنید، یک ویروس و یا بدافزار هست! و با حذف پوشه از برنامه این مشکل حل میشد.  این هم در نهایت باعث شده بود که حذف برنامه ها بیشتر بشه.

تیم پوشه بعد از آگاهی از این مشکل سریع دست به کار شد. با بررسی انجام شده مشخص شد که آنتی ویروس ها بعضی از اپلیکیشن هایی که پوشه دارند رو بعنوان اپ مخفی و یا تروجان تشخیص میدن. متوجه شدیم که اصل مشکل متاسفانه از استفاده ناصحیح برخی از توسعه دهندگان از کتابخانه پوشه شروع شده. متاسفانه تعداد برنامه هایی که اصطلاحا هیدن به اونها گفته میشه و کارایی خاصی ندارن و بعد از نصب ایکون اونها حذف میشه و در بک گراند به فعالیت میپردازن و برای ارسال تبلیغ استفاده میشن، در پوشه زیاد شده و بعضا این برنامه ها دسترسی های زیادی هم دارن و با اسامی گول زننده در کانال های تلگرامی پخش میشن. این تعداد بالای برنامه های هیدن باعث حساسیت آنتی ویروس ها شده و البته وجه مشترک همه اونها پوشه بود که انگشت اتهام آنتی ویروسها رو به سمت همه اپلیکیشن هایی که پوشه دارن دراز کرده بود. برای حل این مشکل ما سه اقدام موازی انجام دادیم:

اول اینکه یک نسخه جدید از کتابخانه رو منتشر کردیم که به دلیل تفاوت ساختاری، دیتابیس آنتی ویروس ها اون رو ویروس تشخیص نمیداد و از برنامه نویسانی که این مشکل رو داشتن خواستیم تا برنامه های خودشون رو آپدیت بدن تا کاربران جدیدشون به مشکل برنخورن.

دوم اینکه با پشتیبانی آنتی ویروس ها تماس ایمیلی و تلفنی گرفته شد و الحمدلله با اینکه طول کشید ولی همه پیگیری کردند و اپلیکیشن های پوشه رو از لیست حذف کردند. که متن پاسخ اونها رو در ادامه این مقاله میتونید ببینید

سوم اینکه راه طولانی و سخت برخورد با اپلیکیشن های بد افزار (هیدن، غیر اخلاقی و ... مطابق ماده 8 بند 9 شرایط استفاده پوشه) رو شروع کردیم و سرویس دهی به اونها رو متوقف کردیم تا مشکل مشابه برای سایر کاربران اتفاق نیفتد. در حال حاضر چندین برنامه شناسایی شدن و سرویس دهی به یکسری از اونها متوقف شده است.

به هر حال به نظر میرسه در حال حاضر این مشکلات به حداقل رسیده باشه جز مورد سوم! که برای برخورد با این برنامه ها نیازمند همکاری و پشتیبانی شما از پوشه هستیم. قطعا افرادی که تعداد بالای نصب اپلیکیشن های هیدن و فاقد محتوا دارند و از این طریق میلیونی کسب درآمد می کنند، با ما مخالفت خواهند کرد و شروع به جوسازی می کنند. لطفا در این کار با ما همکاری کنید.


پاسخ Mcafee (آنتی ویروس دیفالت گوشی های سامسونگ)


پاسخ Eset


نظرات (۱)

کاربر
۰۳ آذر ۹۶ ، ۰۹:۵۸
سلام
ممنون از پیگیری های شما و خدمات عالی

روی گوشی هایی که آنتی ویروس 360 رو دارن هم نصب نمیشه.
لطفا پیگیری بفرمایید
پاسخ:
سلام
ما هم از لطف شما ممنون و متشکریم.

ما چندین برنامه را با این آنتی ویروس تست کردیم و آنها را مشکل دار تشخیص نداد.
لطفا یک (یا در صورت امکان چند) نمونه برنامه دارای پوشه‌ که در بررسی شما توسط این آنتی ویروس بدافزار تشخیص داده می‌شود را به پشتیبانی پوشه ایمیل کنید.  
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی