ابزار به‌روزرسانی به نسخه جدید پوشه


همانطور که در این مطلب بیان شد،‌ گوگل اعلام کرده است که شما می‌بایست برنامه‌‌های خود را تا تاریخ 8خرداد با کتابخانه FCM به‌روزرسانی کنید. با توجه به اینکه برخی از توسعه دهندگان تعداد زیادی اپلیکیشن دارند و یا اینکه با استفاده از اپلیکیشن‌سازها برنامه‌های خود را ساخته اند، در این به‌روزرسانی با مشکلاتی روبرو شده‌اند. برای حل مشکل این توسعه دهندگان به صورت موقت ابزاری در کنسول پوشه قرار داده شده است که با استفاده از آن می‌توانید کتابخانه جدید پوشه را در فایل APK اپلیکیشن قرار دهید.


استفاده از این ابزار محدودیت‌هایی دارد:


1. این ابزار مدت محدودی در اختیار شما خواهد بود
2. این ابزار برای برنامه‌هایی که قبلا کتابخانه پوشه را داشته اند قابل استفاده است و تنها کتابخانه را به‌روزرسانی می‌کند.
3. کتابخانه پوشه به نسخه 1.6.3 که از FCM استفاده می‌کند به‌روزرسانی می‌شود.
4. ممکن است فایل خروجی خطا داشته باشد. حتما فایل خروجی را نصب و تست کنید.
5. با این ابزار تنها می‌توانید برنامه‌هایی که در پنل خود شما هستند و نصب فعال دارند را به‌روزرسانی کنید و پکیج نیم(package name) فایل‌های بارگذاری شده با برنامه‌های پنل شما چک خواهد شد.

مراحل به‌روزرسانی:


قدم اول: بارگذاری فایل نصبی برنامه


فایل APK برنامه خود را با شرایط زیر بارگذاری کنید:

1. قبلا باید در اپلیکیشن از پوشه استفاده شده باشد.
2. حداکثر حجم فایل ۵۰ مگابایت باشد.
3. اپلیکیشنی که بارگذاری می‌کنید مربوط به همان پنل باشد و قبلا حداقل یک نصب گرفته باشد.


قدم دوم: انتخاب کلید انتشار (Sign Key)


برای اینکه برنامه خود را در مارکت‌های رسمی منتشر کنید باید برنامه شما کلید انتشار یا همان Sign Key داشته باشد. برای خروجی گرفتن از ابزار به‌روزرسانی پوشه یکی از سه حالت زیر را انتخاب کنید:


1. اپلیکیشن را برام امضا کن: 

با این انتخاب شما می‌توانید کلید انتشار خود را که از قبل دارید آپلود کنید و پسورد آن را هم بدهید. با این کار برنامه‌ی خروجی که به شما داده می‌شود آماده بارگذاری در مارکت خواهد بود. توجه داشته باشید که باید همان کلید انتشار قبلی که برای برنامه‌ی خود استفاده کرده‌اید را بارگذاری کنید.

2. کلید انتشار ندارم:

در صورتی که کلید انتشار را در اختیار ندارید،  با این انتخاب، ما یک کلید انتشار جدید برای برنامه شما می‌سازیم و برنامه را با آن خروجی می‌گیریم. برای این کار شما باید پسوردی برای این کلید انتخاب کنید و آن را برای استفاده‌های بعدی ذخیره کنید. توجه داشته باشید که با این کار کاربران قبلی شما برای به‌روزرسانی باید برنامه را حذف و مجدد نصب کنند و همچنین در مارکت،‌برنامه قبلی شما قابل به روز رسانی نیست و باید برنامه‌ای جدید را ثبت کنید. مگر اینکه برنامه را در مارکت های غیر رسمی و بدون کلید انتشار منتشر کرده باشید.

3. خودم امضا می‌کنم:

با این انتخاب برنامه خروجی که در اختیار شما قرار می‌گیرد کلید انتشار ندارد و شما برای اینکه برنامه را در مارکت قرار دهید باید خودتان کلید انتشار را درون آن قرار دهید


قدم سوم: گرفتن برنامه



وقتی شما برنامه را بارگذاری می‌کنید،‌ برنامه شما برای به‌روزرسانی در صف قرار می‌گیرد. برای دیدن وضعیت درخواست جدید و درخواست‌های قبلی خود بر روی زبانه درخواست‌های پیشین کلیک کنید. در ستون درخواست‌های قبلی شما یکی از این ۴ وضعیت را خواهد داشت:


1. در صف انتظار

 در این وضعیت هنوز به‌روزرسانی برنامه شما شروع نشده است و در صف قرار دارد.

2. در حال انجام

 در این وضعیت به‌روزرسانی برنامه شما آغاز شده است.

3. اتمام با موفقیت

در این وضعیت برنامه شما به‌روز رسانی شده است و لینک دانلود آن در ستون نتیجه داده خواهد شد. در کنار لینک دانلود یک لینک اعلام گزارش خطا وجود دارد که در صورتی که برنامه را نصب کردید و مشکلی داشت می‌توانید از طریق آن مشکل را به ما اعلام کنید.

4. ناموفق

 در این وضعیت به خاطر یکی از دلایل زیر امکان به‌روزرسانی وجود نداشته است.

1. اپلیکیشن بارگذاری شده پوشه نداشته است.

2. ارتقا پوشه ناموفق بود. در این حالت اشکال از سمت پوشه بوده است و ابزار موفق به قرار دادن برنامه نشده است. دوستان فنی مورد را بررسی می کنند و تا ۲۴ ساعت آینده اگر امکان رفع آن وجود داشته باشد آن را رفع می‌کنند.

3. کلید انتشار نامعتبر یا رمز آن اشتباه است. در این حالت اطلاعات کلید انتشار به اشتباه بارگذاری شده است.

4. این برنامه در پنل شما ثبت نشده است. امکان به‌روزرسانی با این ابزار تنها برای برنامه‌هایی وجود دارد که قبلا در پنل شما ثبت شده باشند.

5. این برنامه در پنل شما نصب ندارد. امکان به روزرسانی تنها برای اپلیکیشن‌هایی وجود دارد که حداقل یک نصب داشته باشند.



نظرات (۷)

احسان
۱۵ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۰۱
سلام
وقتی از این استفاده کنیم و اپدیت کنیم ایا ورژن کد برنامه هم بالاتر میره؟ چون همون جور که خودتون هم میدونید برای اپدیت جدید تو مارکت باید ورژن کد رو بالاتر ببریم
پاسخ:
سلام 

بله درست می‌فرمایید ورژن برنامه بالاتر نمیره فعلا  و این مشکل رو بزودی پوشه برطرف می‌کنه .

ممنون از شما دوست عزیز
علیرضا
۱۵ فروردين ۹۸ ، ۲۰:۵۰
درود بر شما. ایا میشه چندین اپ رو همزمان باهم اپدیت کرد و سوال دوم ایا میشه همزمان ک داره اپدیت میشه از قسمت اپدیت بیرون بیاییم و بریم اعلان بزنیم؟
پاسخ:
سلام دوست عزیز

پوشه فقط این کتابخونه جدید رو درون برنامه شما قرار میده و ادامه کار و این که مجددا برنامه رو در داخل مارکت‌ها قرار بدین و منتشر کنین با خود شماست.

به همین دلیل همزمان می‌تونید کارهایی که نیاز دارین انجام بدین

موفق باشید 
developer
۱۸ فروردين ۹۸ ، ۱۳:۲۴
سلام بعد از ابدیت کتابخونه نصب جدید شناسایی نمیشود
پاسخ:
سلام دوست عزیز 

لطفا این مورد رو با تیم پشتیبانی از طریق ایمیل support@pushe.co مطرح کنین تا در اسرع وقت مورد به مورد رسیدگی کنند.

موفق باشید
mehran
۲۲ فروردين ۹۸ ، ۱۲:۴۶
حداقل نصب برای اپلیکیشن 1 نصب هست با وجود اینکه اپلیکیشن در پنل 2 نصب یا 3 نصب دارد اما با ارور برنامه در پنل شما نصب ندارد مواجه میشود لطفا برسی کنید
پاسخ:
سلام دوست عزیز

لطف می کنید اگر این مواردی که به مشکل بر میخورید رو از طریق ایمیل support@pushe.co تیکت بزنید که دوستان ما بتونن در اسرع وقت و به دقت مشکل مربوطه رو حل کنند.

ممنونیم
محمد
۲۶ فروردين ۹۸ ، ۰۱:۰۹
سلام چرا جواپ افزونه هاش رو به نسخه جدید پوشه به روز نمی کند
پاسخ:
سلام دوست عزیز

این مورد به جواپ منتقل شده و به زودی تسخه جدید پوشه رو بروز می کنند.

ممنون از همراهیتون
ali
۱۳ ارديبهشت ۹۸ ، ۰۳:۲۲
سلام برنامه های من جواپ هستند چجور پنل ام بروز رسانی کنم که نیاز نباشه کاربرانم برنامه دوباره نصب کنن 
و قضیه کلید انتشار چجوریه؟ من گزینه اپلیکشین برام امضا کن انتخاب کردم بعدا چجور پیش برم؟

پاسخ:
سلام دوست عزیز

نیازی نیست کاربرهای قبلی شما بروزرسانی کنند. برای نصب جدید شما نیاز بروزرسانی دارید و کاربرهای جدیدتون باید پوشه نسخه fcm  را نصب کنند.

 شما اگر اپ را در مارکت منتشر کرده باشین قبلا هم کلید انتشار داشتین و باید از همون استفاده کنید. پس از این که گزینه برام امضا کن را انتخاب کردید باید در آن کلید انتشار اپ قبلی را به ما بدهید که شامل یک فایل با دو پسورد هستش.

موفق باشید
محمد جهانگیری
۲۰ ارديبهشت ۹۸ ، ۲۳:۱۴
سلام من از برنامه ساز جواپ استفاده میکنم و برنامه هام داخل گوگل پلی منتشر میشه شما از 26 فروردین گفتید که جواپ قراره افزونه هاش رو بروز کنه ولی امروز 20 اردیبهشت هست و گوگل همه اپلیکیشن هام رو بخاطر این موضوع حذف کرد و پنلک رو هم ازم گرفتن بخاطر استفاده از sdk پوشه الان تکلیف من چیه باید چقد منتظر بمونم چقد ضرر کنم درس شه ؟ خود پشتیبان جو اپ هم جواب نمیده

پاسخ:
سلام دوست عزیز

شما می‌توانید از قسمت بروزرسانی خودکار که در انتهای نوار سمت راست کنسول شما قرار دارد نسبت به آپدیت برنامه خود اقدام کنید و بدون نیاز به جواپ برنامه خودتون رو بروزرسانی کنید.

موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی