پوشه چگونه میزان نصب و میزان کاربران اپلیکیشن‌ها را محاسبه می کند؟


هنگامی که اپلیکیشن شما که حاوی کد SDK پوشه است روی تلفن همراه کاربران‌تان نصب می‌شود، یک پیام درخواست ثبت‌نام یا registration برای سرور پوشه ارسال می‌شود.

زمانی که پیام ثبت‌نام موفقیت‌آمیز یا Successfully registered to pushe  را در لاگ‌کت مشاهده کنید، نصب کاربر شما در پنل پوشه افزوده شده و در آمار  کاربران قرار داده می‌شود. توجه داشته باشید که برای موفقیت این عملیات لازم است که کاربر شما برنامه‌ی google play service را بر روی دستگاه خود نصب داشته باشد که بر اساس آمارهای پوشه حدود 10 درصد کاربران ممکن است این برنامه را نداشته باشند.

از آنجایی که در بعضی شرایط ممکن است سیستم گوگل‌پلی دچار اختلالات موقتی شود و یا مشکلی در سرویس اینترنت ایجاد گردد که نصب کاربر به سرور پوشه نرسد، پوشه در طول روز عملیات ارسال پیام جهت شمارش کاربران را تکرار می‌کند تا مطمئن شود نصب اپلیکیشن کاربر شما در پنل پوشه قرار گرفته است.

 نصب در دسترس به چه معناست؟

نصب در دسترس مربوط به کاربری است که اپلیکیشن شما را روی گوشی خود دارد و در یک ماه اخیر با سرور پوشه در ارتباط بوده است. از آنجایی که ممکن است شما در پنل خود بیش از یک اپلیکیشن داشته باشید آماری که در صفحه اول به شما نمایش داده خواهد شد مربوط به تمامی نصب‌های شما می باشد. این بدان معنی است که اگر کاربری 3 اپلیکیشن شما را نصب کرده باشد در قسمت تمامی نصب ها برای او 3 نصب نشان می‌دهد.



 کاربر در دسترس به چه معناست؟

کاربر در دسترس تعداد دستگاه‌هایی که حداقل یک اپلیکیشن از اپلیکیشن‌های شما را دارا هستند و در یک ماه اخیر با سرورهای پوشه تراکنش داشته‌اند را نشان می‌دهد.

چرا ممکن است آمار نصب در پوشه با کافه بازار متفاوت باشد؟

پس از اینکه شما sdk پوشه را در اپلیکیشن‌تان قرار می دهید و کاربران آن را نصب نمایند، هر کاربری که برنامه را نصب کند، در صفحه داشبورد افزوده می‌شود. اما توجه داشته باشید که پوشه نصب‌هایی را که برنامه‌ی Google Play Service بر روی دستگاه کاربر شما قرار نداشته باشد،تشخیص نمی‌دهد.  همان طور که در بالا اشاره شد آمارهای پوشه نشان می‌دهد که در حدود 10 درصد کاربران اندروید در ایران، Google Play Service را ندارند،همین تفاوت باعث بوجود آمدن یک اختلاف اولیه 10 درصدی بین نصب های فعال کافه بازار و کاربران در دسترس پوشه می‌شود. 

تفاوت بعدی در زمان بررسی در دسترس بودن کاربران است. کافه بازار کاربر فعال را بر اساس آنلاین بودن کاربر در دو ماه اخیر محاسبه می‌کند اما در پوشه اگر کاربر طی سی روز با سرورها تراکنش داشته باشد، کاربر در دسترس در نظر گرفته می‌شود و در غیر اینصورت از لیست کاربران در دسترس، تا هر موقع که تراکنش جدیدی از آن دریافت شود، خارج می شود. 

نکته آخر در وجود اختلاف آماری بین کافه بازار و پوشه این مورد است که اگر یک اپلیکیشن بر روی یک گوشی تلفن همراه نصب شود، فارغ از اینکه توسط کاربر اپلیکیشن حداقل یک بار باز شود یا باز نشود کافه بازار درصورت اتصال دستگاه به اینترنت آن را یک نصب جدید محسوب می‌کند اما در پوشه تنها زمانی که اپلیکیشن برای اولین بار توسط کاربر باز شود و بعد از آن نیز حداقل یک بار به اینترنت متصل گردد، نصب جدید در پوشه لحاظ می‌شود.

 از طرف دیگر حتی این احتمال وجود دارد که اپلیکیشن بعد از باز شدن دچار خطا شود که در این صورت نیز در آمار پوشه نخواهد آمد. برای مثال شما در نظر بگیرید که اپلیکیشن بر روی برخی آندرویدهای ورژن ۴.۲.۲ دچار اختلال شده و کتابخانه پوشه اصلا initialize نشده است. فلذا این نصب در نمودار شما وجود نخواهد داشت. 


نظرات (۲)

امیررضا
۰۲ مهر ۹۸ ، ۱۳:۲۱

با سلام.

ابزار آنالیتیکس پوشه چه امکاناتی رو برای وب اپلیکیشن ها میده؟

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی