چگونه یک پوش نوتیفکیشن موثر طراحی کنیم؟
شما با پوش نوتیفیکیش یک پیام ارتباطی را به مخاطب منتقل میکنید. در اینجا به ذکر نکاتی در مورد فرستادن این نوع پیام ارتباطی میپردازیم که به شما کمک میکند تا مقصود خود را به درستی به کاربر برسانید.
1 . حتما پیام را برای مخاطب شخصیسازی نمایید. اعلانهایی که حاوی متنهایی با مضامین عمومی هستند و این حس را القا میکند که این اعلان برای هزاران نفر فرستاده شده زیاد از سوی مخاطب جدی گرفته نمیشوند. تحقیقات نشان داده استفاده از نام مخاطب حس بسیار مطلوبی در وی ایجاد میکند.
2. تعداد مناسبی اعلان در بازههای مختلف ارسال کنید. ارسال بیش از حد پیام برای کاربران باعث میشود آنها نسبت به پیامهای شما حس مثبتی نداشته باشند و ممکن است حتی نسبت به حذف دریافت اعلان از برنامه شما اقدام کنند.
3. زمان مناسبی را برای ارسال پیام انتخاب کنید. خانمهای خانهدار یا کارمندان عموما ساعتهای خاصی از روز را به چک کردن پیامهای خود میپردازند. ارسال پیام در ساعت نامناسب ممکن است باعث دفن شدن آن در میان انبوه پیامهای دیگر شود و یا در ساعت پایانی شب یا صبح زود حس نامناسبی به مخاطب منتقل کند.
4. به طول پیام خود دقت کنید. این را در نظر بگیرید که دستگاه های مختلف پیامهای بلند را به طور مناسب نمایش نمی دهند و مخاطبان امروزی که هر روزه در معرض بمباران پیامها ارتباطی هستند حوصلهای به خوانش اعلانهای بلند نشان نمی دهند. آمارها حاکی از این است که پیام 10 کلمهای بسیار موثرتر از پیامهای بلندتر واقع می شود.
5. برای این که کاربر به راحتی با شما ارتباط برقرار کند دکمهی call to action تعریف کنید. در این مورد هم آمارها نشان می دهد که اعلان های دکمه دار 25 درصد نرخ کلیک بالاتری را تجربه کردهاند.
6. آیکون برنامه خود را در اعلان قرار دهید. اعلانهایی که با آیکون برنامه خود ارسال شده اند 19 درصد بیشتر کلیک می خورند و تعامل بیشتری با کاربران ایجاد کردهاند.
7. برای اعلان خود صدایی غیر از صدای پیش فرض دستگاه تعریف کنید. اعلانهایی که با صدایی غیر از صدای پیش فرض دستگاه ارسال شدهاند تا ۴ درصد بیشتر کلیک میخورند و تعامل بیشتری با کاربران ایجاد میکنند.
8. از سنجش موفقیت غافل نشوید. ابزارهایی وجود دارند که میزان موفقیت پیام ارسالی شما را با استفاده از شاخصهایی نظیر نرخ باز شدن پیام و نرخ کلیک بررسی مینمایند. ارزیابی همیشه به ما کمک میکند تا با برجسته کردن نقاط قوت و اصلاح نقاط ضعف در پیامهای بعدی بتوانیم همواره نرخ تعامل با مخاطب خود را افزایش دهیم و تصویر بهتری از برند خود در ذهن او ایجاد کنیم.
آمارهایی که در این نوشتار ارائه شد قسمت هایی از گزارشی است که از بررسی بیش از 9 میلیارد اعلان توسط تیم دیتای پوشه در آذر ماه تهیه شد و در اختیار مخاطبان قرار گرفت. برای مطالعه مجدد این گزارش می توانید آن را اینجا دانلود نمایید.
نظرات (۲)