چرایی مشاهده گزارش غیرعادی در پنل برخی کاربران در تاریخ 23 بهمن

یبش


محاسبه کاربران فعال و غیرفعال اپلیکیشن‌ها یکی از فرایندهای پیچیده در ارائه گزارش‌های آماری پوش نوتیفیکیشن است که تیم پوشه موفق به پیاده‌سازی و ارائه گزارش‌های آن شده است. اما در هفته گذشته نموداری غیرعادی در پنل برخی کاربران مشاهده شده که در این نوشته سعی می‌کنیم به بررسی دلایل آن بپردازیم و پاسخی بر شبهات یا سوالات احتمالی مخاطبان گرامی داشته باشیم.


پوشه برای محاسبه کاربران فعال در هر 24 ساعت در یک زمان مشخص یک پیام سیستمی از طریق gcm  برای کاربران ارسال می‌کند و پاسخ آن را از طریق gcm دریافت می‌کند. در صورتی که gcm پاسخ موفقیت (Ack)  را بازگرداند پوشه این کاربر را فعال محاسبه کرده و در صورتی که gcm یک پاسخ عدم موفقیت (Nack) بازگردانی کند پوشه این کاربر را غیرفعال در نظر می‌گیرد.


در تاریخ 14بهمن 1397 فرآیند فرستادن پیام سیستمی پوشه برای کاربران دچار اختلالاتی شد که تا تاریخ 22 بهمن 1397 ادامه داشت. در این بازه پوشه قادر به ارائه گزارش محاسبه کاربران فعال نبود اما با اصلاح فرآیند انجام این کار گزارش ها مجددا مثل گذشته به صورت صحیح در اختیار کاربران خواهد بود.



نمودار غیرعادی



علت صعود ناگهانی نمودار در تاریخ 23 بهمن 1397 چیست؟


این عدد نشان دهنده کاربران غیرفعال شما در روز 23 بهمن نیست. بلکه محاسبه‌ای تجمیعی از همه کاربرانی است که در بازه 11 تا 22 بهمن که فرایند ارائه گزارش مختل بوده غیر‌فعال شده اند. به عبارت دیگر مجموع کاربرانی است که در بازه مذکور غیر فعال شده‌اند.


آیا این اختلال همه کاربران را درگیر کرده است؟


خیر، این اختلال صرفا مربوط به کاربرانی است که در بازه مذکور هیچ اعلانی برای مخاطبان خود ارسال نکرده‌اند. همان طور که در نمودار می‌بینید کاربرانی که در این بازه ارسال پوش نوتیفیکیشن داشته‌اند مانند گذشته به درستی اعداد و گزارش های مربوط به کاربران خود را مشاهده می‌کنند. به عبارت دیگر این اختلال صرفا برای کاربرانی بوده که پوشه برای محاسبه کاربران غیرفعال مجبور به ارسال پیام سیستمی به آن ها شده است.


نمودار درست



آیا این اختلال در محاسبات ریالی پوشه برای کاربران هم خطا ایجاد کرده است؟


خیر، همان طور که در بالا عنوان شد کاربرانی که در این بازه برای مخاطبان خود اعلان ارسال کرده‌اند دچار این اختلال نشده اند و محاسبات کاربران فعال آن ها مانند گذشته به درستی صورت گرفته و خطایی در محاسبات ریالی آن ها رخ نداده است. به طور کلی معیار کم شدن اعتبار تعداد ارسال‌های موفق است و هزینه‌ای بابت ارسال‌هایی که گوگل اعلام می‌کند کاربر در دسترس نیست از شما کاسته نمی‌شود و این محاسبه در هر ارسال صورت می‌گیرد. این اختلال، نه در فرایند ارسال اعلان، نه در تعداد دریافت‌های صحیح اعلان‌ها و نه در هزینه‌ی دریافتی پوشه در هر ارسال مشکلی ایجاد نکرده است و مشکل تنها مرتبط با نمودار کاربران بوده است.


آیا این اختلال رفع شده است؟


بله، تیم پوشه با بررسی اختلال و اصلاح فرآیند از تاریخ  23بهمن 1397 مانند گذشته وضعیت حذف و نصب کاربران را به درستی گزارش می کند.

 

نظرات (۱)

کاربر پوشه
۲۴ بهمن ۹۷ ، ۱۴:۰۷
کی میخواد الان این کاربرای رفته مونو برگردونه؟ هزینه و زمان گذاشتیم روش :|
پاسخ:
دوست عزیز سلام

این موردی که در متن هم توضیح داده شده هیچ ارتباطی به رفتن کاربران شما نداره. ما حذف شدن و غیرفعال شدن کاربران شما را گزارش می کنیم و این گزارش در تاریخی که عرض کردیم خدمتتون برای برخی کاربران نمایش داده نمیشده.

مشکلی در حذف کاربری وجود نداشته است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی