قیمت‌گذاری جدید پوشه

بعد از سه سال حضور در کنار توسعه‌دهندگان ایرانی و سعی در ارائه خدمات با کیفیت به شما، پیش از هرچیز از یکایک کسانی که از پوشه استفاده کرده‌اند متشکریم. در کنار شما رشد کردیم و به باور روز اول‌مان که کیفیت محصول مستقل از ملیت تیم است پایبند بودیم. امروز با همراهی شما پوشه با بیش از ۷۰۰میلیون بار نصب شدن بر روی موبایل ۵۰میلیون کاربر ایرانی از طریق برنامه‌های استفاده‌کننده از پوشه و با ارسال میانگین روزانه ۲۸۶میلیون پوش نوتیفیکیشن یکی از بازیگران اصلی صنعت موبایل شده و پیچیدگی‌های فنی فراوانی را در این توسعه سریع پشت سر گذاشته است.

به گزارش آمارهای تحقیقات اخیر، پوش‌نوتیفیکیشن این روزها مهم‌ترین ابزار برای تعامل با کاربران و بازگشت آنها به برنامه است و در ایران سرویسی خدمات شایسته‌ای را در این حوزه، به برندها و کسب‌وکارهای آنلاین ارائه نمی‌دهد. بر آن شدیم که ویژگی‌ها و باید‌های لازم برای این کاربری را به پوشه اضافه کنیم که در پی این تغییرات مشتریان متفاوت و جدیدی به کسب‌وکار پوشه اضافه خواهند شد. در همین راستا علاوه بر تغییرات کلی در ظاهر پنل، امکانات جدیدی به سرویس اضافه شده است که به مرور به شما معرفی خواهند شد. بعلاوه تغییراتی در قیمت‌گذاری خدمات و همچنین روش آماردهی ایجاد شده است که در این متن بیشتر در مورد قیمت‌گذاری توضیحات داده شده است و برای آشنایی با تغییرات در زمینه آمارها می­‌توانید به این مطلب مراجعه کنید.

از ابتدای راه این سرویس را به صورت رایگان در اختیار توسعه‌‌دهندگان قرار دادیم ولی اکنون با بالا رفتن هزینه سرورهای خارجی‌مان و همچنین اضافه شدن امکانات جدید به پنل، بر آن شدیم در راستای حفظ و ارتقای کیفیت سرویس، قیمت‌گذاری جدیدی برای استفاده‌کنندگان پرمصرف و یا با کارکرد تجاری از پوشه مشخص کنیم. قیمت اعلام‌شده مربوط به استفاده‌کنندگان پرمصرف است و کسانی که کمتر از ۱۰۰۰ کاربر دارند می‌توانند نامحدود پوش ارسال کنند.
پوشه تا امروز این حجم تراکنش را در میان تراکنش‌های دیگر خود به صورت رایگان مدیریت کرده بود. از آنجایی که بخش عمده هزینه سرورهای پوشه مستقیما به دلار وابسته است و به زبان ساده هزینه پوشه در این بازه بیش از ۵ برابر شده است، تنها راهی که برای ادامه دادن ارسال پوش برای‌مان باقی ماند این بود که برخی از مشتریان‌مان را، که از پوشه کسب درآمد می‌کنند، در تامین بخشی از این هزینه شریک کنیم. در فرآیند قیمت‌گذاری برآورد کردیم این هزینه یک ریالی، چیزی نزدیک به ۱۰درصد درآمد ارسال‌کنندگان پوش تبلیغاتی خواهد بود. البته در ازای آن تمام کاربران سرویس‌های غیر رایگان پوشه، از امکانات بیشتری مثل API دریافت آمار داشبورد، دسته‌بندی مخاطبان بر اساس بازدید از برنامه و امکانات دیگری، همان‌طور که در بلاگ توضیح دادیم، بهره‌مند می‌شوند.

به علاوه به تغییر تعریف کاربر در دسترس ماهانه که در این مطلب گفته شده نیز توجه کنید. یعنی این هزینه دریافتی تنها به ازای کاربران در دستر‌س شما است و نه تمامی نصب‌ها! هم‌چنین با این تغییر تعریف از این پس درصد کلیک کاربران بیشتر و نصب‌های شما باکیفیت‌تر خواهند شد. قیمت‌گذاری بر اساس پوش به کاربرِ در دسترس، بر مبنای این بود که هزینه‌ای که سرورهای پوشه متحمل آن می‌شوند ناشی از ارسال پوش به کاربران است و نه تعداد تمامی نصب‌های برنامه یا تعداد کلیک‌های کاربرانتان.

بنابر برآورد انجام شده، قیمت‌گذاری جدید مشترکانی را متأثر خواهد کرد که استفاده تبلیغاتی زیادی از سرویس پوشه دارند که در بیش‌ترین حالت نزدیک به ۱۰درصد پنل‌های فعال را شامل می‌­شوند و اکثریت مشتریان قبلی پوشه می‌توانند همچنان به رایگان از سرویس ارسال پوش‌نوتیفیکیشن استفاده کنند.

دو موردی که ممکن است باعث شود این ۱۰درصد از توسعه‌دهندگان به پنل غیر رایگان وارد شوند، ارسال روزانه بیش از دو پیام به تمامی کاربران‌شان و یا استفاده از به لینک اشتراک‌گذاری اعلان است. از میان ۵۷۰۰ حساب کاربری فعال در پوشه، یعنی حساب‌هایی که حداقل یک برنامه منتشر‌شده بالای ۱۰ نصب فعال دارند، ۲۰۲ حساب کاربری وجود دارد که نسبت تعداد ارسال پوش به تعداد کاربران فعال ماهانه در آن‌ها بیش از ۲ بوده است. به عبارت ساده‌تر ۲۰۲ نفر روزانه به‌طور متوسط بیش از ۲ پیام برای کاربران خود ارسال کرده‌اند. همچنین در حدود ۶۵۰ پنل از امکان لینک اشتراک‌گذاری اعلان استفاده کرده‌اند. این پنل­‌ها با ایجاد بار سنگین محاسباتی روی سرورهای پوشه از این بستر رایگان استفاده تبلیغاتی می‌کنند و درآمدزایی قابل توجهی نیز از آن دارند.

با توضحات بالا، بیش از ۹۰درصد جامعه کاربران پوشه مانند گذشته از خدمات پوشه به صورت رایگان بهره‌مند می‌شوند. علاوه بر آن از این پس سقف ۵۰۰هزار کاربر هم برای هیچ‌یک از استفاده‌کنندگان سرویس پوشه، وجود نخواهد داشت و می‌توانید تعداد کاربران نامحدود داشته باشید. همچنین با کاهش احتمالی بار این پیام‌های تبلیغاتی و یا تامین بخشی از هزینه‌ها از سمت مشتریان پوشه، ارائه سرویس هرچه باکیفیت‌تر به سایر همراهان برای ما ممکن خواهد شد.
این قیمت‌گذاری از ۱۹ آبان برای تمامی حساب‌های کاربری اعمال خواهد شد.

برای هر روز همراهی‌تان با پوشه احترام قائلیم، در کنار شما بالیدیم و عمیقاً قدردان و سپاسگزار اعتمادتان هستیم. امید داریم با این بهبود، پوشه به ابزاری قدرتمندتر برای مشتریان خود بدل شود.
اگر ابهام، پرسش و یا پیشنهادی دارید مثل همیشه منتظر دریافت بازخوردهای شما هستیم.

نظرات (۱)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی