نحوه‌‌ی محاسبه‌ی حذف‌ها در پنل پوشه

با سلام


در این پست بلاگ می‌خواهیم در مورد فرایند محاسبه و تشخیص حذف‌ها در پوشه توضیح دهیم.


تشخیص نصب‌های حذف شده در پوشه، برخلاف فرایند تشخیص نصب‌ها به صورت realtime و لحظهای انجام نمی‌شود. در واقع ما و هیچ نرم‌افزار و سرویس دیگری راه‌حلی برای تشخیص حذف یک نرم‌افزار از روی موبایل کاربران در دست نداریم (البته به جز برنامه‌های مدیریت برنامه‌ها در اندروید که خود، برنامه‌ها را حذف می‌کنند و موارد اینچنین).

اما آمار کلی نصب‌‌ها برای کاربران و کسب‌و کارها کافی نیستند، به همین علت ما با استفاده از چند روش مختلف اقدام به تشخیص حذف نصب اپلیکیشن‌ها می‌کنیم که دو مورد اصلی آن را در زیر توضیح می‌دهیم.


🔸روش اول

تشخیص حذف در این روش هنگامی است که شما به کاربران‌تان اعلان ارسال می‌کنید. در صورتی که نصب شما حذف شده باشد، گوگل در رساندن پیام به مقصد، اعلام خطای حذف می‌کند و ما کاربر شما را حذف شده محسوب می‌کنیم.


🔸روش دوم

همانطور که از روش اول مشخص است، با استفاده از این روش کاربرانی که به صورت روزانه اعلان ارسال نمی‌کنند هرگز از حذف‌های خود آگاه نخواهند شد. به همین دلیل پوشه خود نیز به صورت دائمی و در پشت‌زمینه سعی در برقراری ارتباط با نصب‌های شما می‌کند. در صورتی که خطایی در برقراری ارتباط پوشه با SDK نصب شده توسط کاربر ایجاد شود، این  نصب شما حذف شده در نظر گرفته می‌شود.(لازم به ذکر هست که این فرایند محدود به یک handshake بوده و کاربر شما به هیچ وجه تعامل یا مشاهده و یا موارد دیگری با پوشه نخواهد داشت)


همانطور که طبق توضیحات مشخص است، فرایند تشخیص حذف به هیچ وجه مشابه با فرایند تشخیص نصب‌ها نیست. در واقع به محض باز شدن برنامه‌ی شما توسط کاربران‌تان، نصب برنامه‌ی شما به پوشه اطلاع داده می‌شود، اما هیچ راه‌حلی برای تشخیص درجا، آنلاین یا realtime حذف‌های شما وجود ندارد.


سرویس‌دهنده‌های مختلف برای نمایش آنالیتیکس حذف، روش‌های متفاوتی رو انتخاب می‌کنند، بعضی اصلا حذف‌ها رو محاسبه نمی‌کنند و از انجام این فرایند سخت و پیچیده چشم‌پوشی می‌کنند. بعضی دیگر نصب‌های فعال را نصب‌هایی می‌دانند که در ۱ یا ۲ ماه اخیر تراکنشی با سرورهای آنها داشته‌اند، که در پوشه و با بازهی ۲ هفته‌ای، ما به این دسته از کاربران، کاربران در دسترس می‌گوییم. بعضی نیز همانند پوشه از روش‌هایی استفاده می‌کنند که بتوانند تا حد مناسبی با دقت زمانی قابل قبول و در سطح روز، حذف‌ها رو تشخیص بدهند. 


امیدواریم بعد از مطالعه این مطلب کوتاه، شناخت دقیق‌تری نسبت به فرایند محاسبه‌ی حذف‌ها در پوشه داشته باشید.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی