به چه نکاتی هنگام انتقال و دریافت برنامه توجه داشته باشیم؟

به نام خدا

از آنجا که خیلی از کاربران قصد انتقال برنامه‌هایی از پنل خود به پنل کاربران دیگر را دارند،تصمیم گرفتیم نکاتی در این خصوص به شما توسعه‌دهندگان گرامی یادآوری کنیم.

برای انتقال یک برنامه از یک پنل به پنل دیگر شما باید از ایمیل پنلی که برنامه‌ی مورد نظر در آن قرار دارد درخواست را ارسال نمایید و ایمیل مقصد و پکیج نیم برنامه‌ را مشخص کنید. پس از ارسال این درخواست، از طرف پوشه ایمیلی به دریافت‌کننده برنامه فرستاده می‌شود و در صورت پذیرش و آگاهی از شرایط ذکر شده در این مقاله، انتقال انجام خواهد شد.

اگر شما فردی هستید که تمایل به دریافت و یا اجاره پنل از فرد دیگر را دارید باید به این نکته مهم توجه داشته باشید که از نظر پوشه، مالکیت و حق ارسال اعلان برای یک برنامه، تنها برای "مالک واقعی" برنامه هست. بنابراین در صورت عدم اعلام ایمیلی که در مارکت مالک اپ هست، به ما، مبنی بر فروش برنامه به گیرنده، و عدم ثبت ایمیل گیرنده به عنوان مالک اپ در مارکت‌های رسمی، هر زمان که ایمیل مالک برنامه در مارکت درخواست خروج برنامه از پنل گیرنده را بکند، برنامه از پنل گیرنده حذف می‌شود.

همچنین در ماده 8، بند 4 شرایط استفاده از پوشه آمده است:

-شما حق هر گونه استفاده از محتوا یا اطلاعاتی که به لحاظ حقوقی یا مطابق با این «شرایط»، یا به لحاظ عرف مربوط به فضاهای مجازی و این گونه محتواها، متعلق به دیگران باشد را در سامانه ندارید، مگر اینکه از صاحب آن مجوزهای لازم را دریافت کرده باشید. بنابراین چنانچه پوشه در اثر رسیدن گزارش یا به هر نحو دیگری اطلاعی یابد مبنی بر اقدام شما بدون کسب مجوز لازم جهت استفاده از محتوا، اپلیکیشن، وب‌سایت، اطلاعات یا هر چیز دیگری که متعلق به غیر است، می‌تواند مطابق بررسی‌ها و نظر خود، حساب کاربری شما را مسدود، یا اقدامات لازم دیگر را به عمل آورد. مثلا در صورتی که شما اپلیکیشنی در پنل خود ثبت نمایید که نام بسته آن اپلیکیشن در مارکت، توسط ایمیلی غیر ایمیل شما منتشر شده باشد (که در نتیجه آن ایمیل مالک این اپلیکیشن شناخته می‌شود)، در صورتی که پوشه از عدم موافقت مالک اپلیکیشن با ثبت آن در پنل شما مطلع شود، می‌تواند اپلیکیشن ثبت‌شده توسط شما را از پنل شما حذف نماید.

و توجه داشته باشید در صورت وجود هرگونه اختلاف، پوشه خود را در صلاحیت قضاوت نمی‌بیند و مطابق قانون فوق در صورت تقاضای مالک برنامه در مارکت، برنامه به پنلی از پوشه منتقل خواهد شد که ایمیل آن مطابق ایمیل ثبت شده در مارکت رسمی باشد. و در صورت بروز هر گونه کلاهبرداری و یا اختلاف شما باید از طریق مراجع قضایی اقدام کنید و پوشه مطابق رای مراجع قضایی اقدام خواهد کرد.


نظرات (۲)

محمدرضا
۱۵ بهمن ۹۶ ، ۱۱:۲۹
نقض صد درصد حریم خصوص کاربر در سایت پوشه به این ترتیب پوشه فقط صلب مسئولیت کرده به هیچ عنوان تبلیغات پوش در اپلیکیشن مرتبط با خود اپلیکیشن نیست و کاملا جدا گانه میباشد کاملا در شراکتها دقت بفرمایید با این قانون شما اگر یک اپ ۲هزار ممبری را به ۱۰۰هزار نفر هم برسونید پوشه این حقو برای خودش میدونه اگر اپ در پنل شخص دیگری باشد بی اجازه میتواند دست خود را در پنل بیاورد و اپ رو منتقل کنه به صاحب کافه بازاریه اپ
پاسخ:
سلام
روزتون بخیر
پوشه خود را موظف می‌داند که هر اقدامی که برای حفظ سلامت اکوسیستم پوش‌نوتیفیکیشن لازم است انجام دهد.
تا کنون موارد گوناگونی از سوء استفاده‌های افراد در عرصه‌های مختلف در پوشه مشاهده شده است. اقداماتی نظیر 
تلاش برای کشف مشخصات حساب کاربری افراد از خود ایشان، برای ورود مخفیانه به حساب آنها. 
اجاره پنل یک فرد توسط فردی دیگر، و اقدام به جابجایی اپهای آن به حسابی دیگر که عملا مالک اپها دیگر امکان دسترسی به پنل پوش آنها را نداشته باشد. 
اقدام به ثبت پکیج‌نیم برنامه‌های دیگران (بخصوص برنامه‌های مطرح و پرنصب در بازار) در پوشه تا مانع از آن شوند که مالک اپ بتواند از پوشه استفاده کند.
قرار دادن پوشه بر روی اپهای فیک با پکیج‌نیم‌های معروف و سوء استفاده از اعتبار اپهای دیگران
و اقداماتی دیگر، که پوشه در مراحل گوناگون دست به اقداماتی زده است که بتواند تا حد امکان جلوی اعمال مجرمانه سوء استفاده‌گران را بگیرد. اقداماتی مانند وضع قوانین جدید، برخورد با اپهای فیک، ورود به حساب دو مرحله از این دست بوده‌اند.

اتفاقا این اقدامات و تبیین آنها در بلاگ پوشه، برای همین منظور می‌باشد که همگی کسانی که از پوشه استفاده می‌کنند و یا به نحوی از این امکانات بهره‌مند می‌شوند، در شراکت‌ها و اقدامات تجاری خود دقت و احتیاط لازم را به عمل آورند. هم کسانی که مالک اپها هستند، هم کسانی که پنل دارند، هم کسانی که می‌خواهند پنل یا برنامه دیگران را خریده یا اجاره کنند.
البته خیلی روشن است که اگر مفاد قراردادهای استفاده کنندگان از پوشه، برای پوشه روشن باشد، اشکالی به وجود نخواهد آمد. به طور مثال، اگر صاحب کافه‌بازاری اپ در حال حاضر، طی یک ایمیل به پوشه، مالک تام الاختیار امکانات پوش‌نوتیفکیشن یک اپ را، یک ایمیل مشخص دیگر اعلام نماید و هر گونه حقوق آتی خود در زمینه پوش نوتیفکیشن نسبت به آن اپ را از خود سلب، و در اختیار آن ایمیل دیگر اعلام کند که الان اپ در حساب مربوط به آن ایمیل است، هیچ مشکلی پیش نیامده، و دیگر ادعاهای بعدی مالک کافه‌بازاری نسبت به آن اپ درون پوشه، مسموع نخواهد بود.

تمام تلاش ما، حفظ حقوق و منافع استفاده‌کنندگان از پوشه و جلوگیری از سوء استفاده‌ها است.
شایان
۲۲ بهمن ۹۶ ، ۰۳:۱۷
سلام خداقوت..
ان شالله با توان بیشتر و یاری خداوند بتوانید موانع و مشکلات بر سر راهتان را هموار سازید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی