چند نکته ی کاربردی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن - بخش دوم
همانطور که در پست اول بیان شد برای ارسال پوش نوتیفیکشن موثرتر لازم است دقیق تر عمل کنیم. در ادامه سعی کردیم نکات کلیدی و داده های آماری دقیق تری را ارائه بدیم تا بوسیلهی آنها دید دقیق تری نسبت به ارسال پوشنوتیفیکیشن داشته باشید.
ارزشهایتان را مشخص کنید و زیادهروی نکنید
مهم ترین قدم در این بخش این است که نوع ارتباط خودتان را با کاربر مشخص کنید.تعداد زیاد یا کم فرستادن پوشها بر اساس هدفی که شما دنبال میکنید ممکن است متفاوت باشد.
خیلی مهم است که بعد از ارسال پوشهایتان بررسی کنید که آیا ارزش شما برای کابرانتان بیشتر شده یا کمتر.در پنل پوشه در بخش اعلانها تمامی اعلانهای شما همراه آمار دیده شدن و کلیک قرار دارد که در این موضوع کمک کنندهی شما است.این بررسی برای حفظ کاربرانتان خیلی اهمیت دارد.
مثلا میتوانید بررسی کنید میانگین کلیک کاربرانتان بر اساس اخرین پوشهایتان بالاتر رفته است یا نه.پیدا کردن کابر یک بخش است اما حفظ او بخش دیگریست که به دقت و حوصلهی عمل بالایی نیاز دارد.
همان میزان که زمانبندی ارسال اهمیت دارد تست کردن این زمانها هم مهم است
یافتن زمان مناسب برای ارسال پوشنوتیفیکیشن میتواند برای ارسالهای بعدی همانند یک پسانداز باشد.اما باید در نظر داشت که یافتن این زمانبندیها نباید بر مبنای هر پیامی بررسی شود.مثلا پیامهای تبلیغاتی و پیامهای مناسبتی میتوانند با هم خیلی تفاوت داشته باشند.
بر اساس بررسیهای انجام شده بر دادهها، تفاوت بالایی بر میزان کلیکها در روزهای متفاوت وجود دارد، همچنین متغیر "ساعت" بسیار بر میزان دیده شدن و تاثیر گذاری پوش نوتیفیکیشن شما تاثیر خواهد داشت. بر اساس نمودارهای فوق، ارسال پیام در روزهای یکشنبه و دوشنبه تعداد کلیکها بیشتر بوده است.
همچنین بر اساس نمودار زیر بالاترین میزان کلیک بین ساعات 18 تا 24 بوده است.
باید توجه داشته باشید که این آمار ممکن است در آینده متفاوت باشد.همین سال پیش بود که بالاترین میزان کلیک در بعد از ظهر بود که تا الان متفاوت شده است.
شما با امتحان زمانهای متفاوت میتوانید بهترین زمان را برای ارسال اعلانهایتان بررسی و شناسایی کنید و همچنین باید بصورت مداوم سعی در یادگیری بیشتر درمورد مخاطبانتان و هماهنگ شدن با آنان در مرور زمان باشید.ممکن است که هر ماه یا هر سال مخاطبان شما بازخورد متفاوتی نسبت به پوش نوتیفیکیشنها داشته باشند که تحلیل مداوم شما را هماهنگ با این موضوع حفظ میکند.
همان طور که میبینید دنیای موبایل و تکنولوژی به سرعت نور در حال تغییر است و شناسایی زمان و تحلیل آن کلید اصلی هماهنگ بودن با مخاطبان است.
از کلماتی استفاده کنید که در جذب مخاطب ثابت شده هستند
بر اساس تقسیم بندی اپلیکیشنها ، تعریف محتوای موفق برای پوش نوتیفیکیشنها ممکن است خیلی راحت نباشد.با این وجود کلمات و حالتهایی هستن که میتوانند در میزان کلیک خوردن پوش نوتیفیکیشن شما تفاوت ایجاد کنند.
مثلا دیده شده که کلماتی مانند" هدیه"، "سفارش" و "پیشنهاد" جزء کلماتی بودهاند که کلیک بالایی برای آنها دیده شده است و این اهمیت به این دلیل است که این کلمات نشان دهندهی اتفاقات مهم در خرید و فروش اجناس هستند.
بدون در نظر گرفتن اینکه چه کلمهای را انتخاب میکنید،چیزی که مهم است شخصیسازی و صمیمیت آن است و اساس تشخیص آن تست و امتحان کردن است. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که موارد علاقه مخاطبتان را بهتر درک کنید.
تمام این موارد به ما نشان می دهد که با وجود اینکه مخاطبان ممکن است بدلیل میزان زیاد بودن اعلانها و پیامهای تبلیغاتی مورد هجوم قرار بگیرند اما افراد هوشمند بدلیل تفکر و بیان مناسب و در زمان مناسب در بین این شلوغی خودشان را به خوبی نشان میدهند.
با دقت در انتخاب کلمات میتوانید نتیجهی دلخواه خود را به آسانی بدست آورید.
نظرات (۱)