چند نکته ی کاربردی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن - بخش دوم

 همانطور که در پست اول بیان شد برای ارسال پوش نوتیفیکشن موثرتر لازم است دقیق تر عمل کنیم. در ادامه سعی کردیم نکات کلیدی و داده های آماری دقیق تری را ارائه بدیم تا بوسیله‌ی آنها دید دقیق تری نسبت به ارسال پوش‌نوتیفیکیشن داشته باشید.

ارزش‌های‌­تان را مشخص کنید و زیاده‌­روی نکنید

مهم ترین قدم در این بخش این است که نوع ارتباط خودتان را با کاربر مشخص کنید.تعداد زیاد یا کم فرستادن پوش‌ها بر اساس هدفی که شما دنبال می‌­کنید ممکن است متفاوت باشد.

خیلی مهم است که بعد از ارسال پوش‌های‌­تان بررسی کنید که آیا ارزش شما برای کابران­‌تان بیشتر شده یا کمتر.در پنل پوشه در بخش اعلان­‌ها تمامی اعلان­‌های شما همراه آمار دیده شدن و کلیک قرار دارد که در این موضوع کمک کننده­‌ی شما است.این بررسی برای حفظ کاربران­‌تان خیلی اهمیت دارد.

مثلا می‌توانید بررسی کنید میانگین  کلیک کاربران­‌تان بر اساس اخرین پوش‌های‌­تان بالاتر رفته است یا نه.پیدا کردن کابر یک بخش است اما حفظ او بخش دیگریست که به دقت و حوصله‌ی عمل بالایی نیاز دارد.


همان میزان که زمانبندی ارسال اهمیت دارد تست کردن این زمان‌ها هم مهم است

یافتن زمان مناسب برای ارسال پوش‌­نوتیفیکیشن می­‌تواند برای ارسال­‌های بعدی همانند یک پس‌­انداز باشد.اما باید در نظر داشت که یافتن این زمانبندی­‌ها نباید بر مبنای هر پیامی بررسی شود.مثلا پیام­‌های تبلیغاتی و پیام­های مناسبتی می‌توانند با هم خیلی تفاوت داشته باشند.

بر اساس بررسی‌های انجام شده بر داده­‌ها، تفاوت بالایی بر میزان کلیک­‌ها در روزهای متفاوت وجود دارد، همچنین متغیر "ساعت" بسیار بر میزان دیده شدن و تاثیر گذاری پوش نوتیفیکیشن شما تاثیر خواهد داشت. بر اساس نمودارهای فوق، ارسال پیام در روز­های یکشنبه و دوشنبه تعداد کلیک­ها بیشتر بوده است.

 همچنین بر اساس نمودار زیر بالاترین میزان کلیک بین ساعات 18 تا 24 بوده است.

باید توجه داشته باشید که این آمار ممکن است در آینده متفاوت باشد.همین سال پیش بود که بالاترین میزان کلیک در بعد از ظهر بود که تا الان متفاوت شده است.

شما با امتحان زمان­های متفاوت می­توانید بهترین زمان را برای ارسال اعلان­‌های­‌تان بررسی و شناسایی کنید و همچنین باید بصورت مداوم سعی در یادگیری بیشتر درمورد مخاطبان­‌تان و هماهنگ شدن با آنان در مرور زمان باشید.ممکن است که هر ماه یا هر سال مخاطبان شما بازخورد متفاوتی نسبت به پوش نوتیفیکیشن­‌ها داشته باشند که تحلیل مداوم شما را هماهنگ با این موضوع حفظ می­کند.

همان طور که میبینید دنیای موبایل و تکنولوژی به سرعت نور در حال تغییر است و شناسایی زمان و تحلیل آن کلید اصلی هماهنگ بودن با مخاطبان است.


از کلماتی استفاده کنید که در جذب مخاطب ثابت شده هستند

بر اساس تقسیم بندی اپلیکیشن­‌ها ، تعریف محتوای موفق برای پوش نوتیفیکیشن­‌ها ممکن است خیلی راحت نباشد.با این وجود کلمات و حالت­‌هایی هستن که می­‌توانند در میزان کلیک خوردن پوش نوتیفیکیشن شما تفاوت ایجاد کنند.

مثلا دیده شده که کلماتی مانند" هدیه"، "سفارش" و "پیشنهاد" جزء کلماتی بوده‌­اند که کلیک بالایی برای آنها دیده شده است و این اهمیت به این دلیل است که این کلمات نشان دهنده­‌ی اتفاقات مهم در خرید و فروش اجناس هستند.

بدون در نظر گرفتن اینکه چه کلمه‌ای را انتخاب می‌کنید،چیزی که مهم است شخصی­‌سازی و صمیمیت آن است و اساس تشخیص آن تست و امتحان کردن است. این موضوع به شما کمک خواهد کرد که موارد علاقه مخاطب‌تان را بهتر درک کنید.

تمام این موارد به ما نشان می دهد که با وجود اینکه مخاطبان ممکن است بدلیل میزان زیاد بودن اعلان­‌ها و پیام­‌های تبلیغاتی مورد هجوم قرار بگیرند اما افراد هوشمند بدلیل تفکر و بیان مناسب و در زمان مناسب در بین این شلوغی خودشان را به خوبی نشان می‌­دهند.

با دقت در انتخاب کلمات می­‌توانید نتیجه­‌ی دلخواه خود را به آسانی بدست آورید.

 


نظرات (۱)

علیرضا
۲۵ شهریور ۹۸ ، ۰۰:۰۱

خیلی خوبه که متنهای ارسالی هم کوتاه باشن. خیلی ها متن های شلوغ میفرستند که آزار دهندست.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی