چند نکته ی کاربردی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن - بخش اول

پوش نوتیفیکیشن شما به عنوان بیلبرد تبلیغاتی شما عمل خواهد کرد و اگر قوی نباشد توجه کاربر را جلب نمی کند و بی نتیجه می ماند.

اما چگونه از آن به عالی ترین حالت ممکن استفاده کنیم؟

ما می خواهیم به شما روش‌هایی را ارائه دهیم تا بتوانید بوسیله ی آن ها رابطه ی صمیمانه‌ای را با کاربران‌تان تجربه کنید و درنتیجه ی آن موفقیت بالایی در جذب مخاطب بدست بیاورید.


متفاوت فکر کنید

کلمات عناصری اعجاب انگیز هستند و نوع استفاده از آن­ها بر روی کاربر بسیار تاثیر­گذار است.اگر آنقدر که باید پوش‌های­تان ثمر بخش نیست، ما به شما پیشنهاد می‌دهیم روش های نوینی را امتحان کنید.

می‌توانید با یک بازنگری سریع بر روی تفکرات‌­تان آن‌ها را قوی ­تر و متفاوت کنید تا بتوانید متن‌های جالب­‌تری بنویسید.

برای این تغییر می‌­توانید چند سوال کلیدی از خودتان بپرسید( یا درواقع به خودتان یادآوری کنید):

  • اولین سوال این است که نوع ارتباط شما با مخاطب باید چگونه باشد؟ آیا مخاطب شما نیاز دارد که ساعتی یکبار به او پوش‌­نوتیفیکیشن بفرستید یا روزی یکبار هم ممکن است زیاد باشد؟
  • در قدم بعدی این سوال مطرح می‌شود که مهم‌­ترین نیازهای مشتری­‌های شما چه چیزی هستند؟ از شما چه خدماتی را انتظار دارند که بتوانید آنرا از طریق پوش‌­نوتیفیکیشن انجام دهید یا اطلاع رسانی کنید؟
  • و در آخر دلیل اصلی بازخوردهای آنان نسبت به محتوا و خدمات شما چیست؟ برای مثال چرا در بعضی زمان‌­ها پوش نوتیفیکیشن شما بیشتر یا کمتر مورد استقبال قرار می­‌گیرد؟یا چرا بجای بازخورد مثبت ،نتیجه ی منفی‌ای حاصل می شود؟

کافیست نوع تفکرتان را عوض کنید و هدفمند و قوی تر فکر کنید،خواهید دید که همه چیز عوض می‌شود. برای مثال ما کاربر عزیزی داشتیم که به تعداد بسیار زیادی از افراد پوشی با این مضمون فرستاده بود " سلام.چطوری؟"  این نوع پوش ها شاید در یک نگاه کوتاه مدت کلیک بالایی داشته باشند اما در نهایت باعث طرد کاربر می‌­شوند.


کاربران‌­تان را هوشمندانه‌ تقسیم بندی کنید

یکی دیگر از روش­‌هایی که به شما در ارسال پوش خیلی کمک خواهد کرد تقسیم‌­بندی کاربران‌­تان است. این کار باعث می‌شود که شما رابطه ی صمیمانه‌تری با کاربران‌تان داشته باشید.

باید این شخصی‌سازی را بر پایه ی استراتژی قابل اتکایی تقسیم بندی کنید. مثلا می‌­توانید در اپلیکیشن خودتان از کاربر درمورد علایقش اطلاعات جمع آوری کنید و تاپیک بسازید تا بتوانید به کاربران­‌تان دسته بندی شده پوش بفرستید. در اپلیکیشن فضایی را قرار دهید تا بتوانید با تکمیل پروفایل کاربران، علایق آن‌ها را شناسایی کنید و هر کدام را در یک تاپیک مجزا عضو کنید.

بطور کلی و بر اساس تحقیقات انجام شده پوش­‌هایی که بر اساس اطلاعاتی که در مورد نوع استفاده‌ی کاربر از اپلیکیشن و همچنین اطلاعات فردی آنان فرستاده شده است به میزان زیادتری (تا دو برابر) مورد توجه قرار گرفته است.

به عنوان مثال می­‌توانید در کشور عزیز ما که گویش‌­ها و لهجه‌های مختلف هست با فیلتر کردن مخاطبان اعلان­‌تان به استان­‌های مختلف به آن‌ها پوش بر اساس لهجه و گویش آنان بفرستید. مثلا اگر کابران­‌تان بیشتر مشهدی هستند استفاده کردن از لهجه مشهدی در متن‌­تان میتواند برای کاربران جالب باشد.

اما در نظر داشته باشید که نوع مطالب ارسال شده به گونه­‌ای نباشد که فرد احساس کند شما وارد حریم خصوصی او شده­‌اید. واضح است که این نوع عملکرد نه تنها نتیجه‌ی مثبتی نخواهد داشت،بلکه ممکن است باعث از دست دادن مخاطبان­‌تان شود.


نظرات (۱)

شایان
۰۲ بهمن ۹۶ ، ۰۵:۰۴
سلام 
کلا نوتیفیکیشن یعنی وارد حریم کاربر شدن .حالا اگر تعداد فرستادن نوت ها زماندار باشه بهترهستش.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی