چند نکته ی کاربردی برای ارسال پوش نوتیفیکیشن - بخش اول
پوش نوتیفیکیشن شما به عنوان بیلبرد تبلیغاتی شما عمل خواهد کرد و اگر قوی نباشد توجه کاربر را جلب نمی کند و بی نتیجه می ماند.
اما چگونه از آن به عالی ترین حالت ممکن استفاده کنیم؟
ما می خواهیم به شما روشهایی را ارائه دهیم تا بتوانید بوسیله ی آن ها رابطه ی صمیمانهای را با کاربرانتان تجربه کنید و درنتیجه ی آن موفقیت بالایی در جذب مخاطب بدست بیاورید.
متفاوت فکر کنید
کلمات عناصری اعجاب انگیز هستند و نوع استفاده از آنها بر روی کاربر بسیار تاثیرگذار است.اگر آنقدر که باید پوشهایتان ثمر بخش نیست، ما به شما پیشنهاد میدهیم روش های نوینی را امتحان کنید.
میتوانید با یک بازنگری سریع بر روی تفکراتتان آنها را قوی تر و متفاوت کنید تا بتوانید متنهای جالبتری بنویسید.
برای این تغییر میتوانید چند سوال کلیدی از خودتان بپرسید( یا درواقع به خودتان یادآوری کنید):
- اولین سوال این است که نوع ارتباط شما با مخاطب باید چگونه باشد؟ آیا مخاطب شما نیاز دارد که ساعتی یکبار به او پوشنوتیفیکیشن بفرستید یا روزی یکبار هم ممکن است زیاد باشد؟
- در قدم بعدی این سوال مطرح میشود که مهمترین نیازهای مشتریهای شما چه چیزی هستند؟ از شما چه خدماتی را انتظار دارند که بتوانید آنرا از طریق پوشنوتیفیکیشن انجام دهید یا اطلاع رسانی کنید؟
- و در آخر دلیل اصلی بازخوردهای آنان نسبت به محتوا و خدمات شما چیست؟ برای مثال چرا در بعضی زمانها پوش نوتیفیکیشن شما بیشتر یا کمتر مورد استقبال قرار میگیرد؟یا چرا بجای بازخورد مثبت ،نتیجه ی منفیای حاصل می شود؟
کافیست نوع تفکرتان را عوض کنید و هدفمند و قوی تر فکر کنید،خواهید دید که همه چیز عوض میشود. برای مثال ما کاربر عزیزی داشتیم که به تعداد بسیار زیادی از افراد پوشی با این مضمون فرستاده بود " سلام.چطوری؟" این نوع پوش ها شاید در یک نگاه کوتاه مدت کلیک بالایی داشته باشند اما در نهایت باعث طرد کاربر میشوند.
کاربرانتان را هوشمندانه تقسیم بندی کنید
یکی دیگر از روشهایی که به شما در ارسال پوش خیلی کمک خواهد کرد تقسیمبندی کاربرانتان است. این کار باعث میشود که شما رابطه ی صمیمانهتری با کاربرانتان داشته باشید.
باید این شخصیسازی را بر پایه ی استراتژی قابل اتکایی تقسیم بندی کنید. مثلا میتوانید در اپلیکیشن خودتان از کاربر درمورد علایقش اطلاعات جمع آوری کنید و تاپیک بسازید تا بتوانید به کاربرانتان دسته بندی شده پوش بفرستید. در اپلیکیشن فضایی را قرار دهید تا بتوانید با تکمیل پروفایل کاربران، علایق آنها را شناسایی کنید و هر کدام را در یک تاپیک مجزا عضو کنید.
بطور کلی و بر اساس تحقیقات انجام شده پوشهایی که بر اساس اطلاعاتی که در مورد نوع استفادهی کاربر از اپلیکیشن و همچنین اطلاعات فردی آنان فرستاده شده است به میزان زیادتری (تا دو برابر) مورد توجه قرار گرفته است.
به عنوان مثال میتوانید در کشور عزیز ما که گویشها و لهجههای مختلف هست با فیلتر کردن مخاطبان اعلانتان به استانهای مختلف به آنها پوش بر اساس لهجه و گویش آنان بفرستید. مثلا اگر کابرانتان بیشتر مشهدی هستند استفاده کردن از لهجه مشهدی در متنتان میتواند برای کاربران جالب باشد.
اما در نظر داشته باشید که نوع مطالب ارسال شده به گونهای نباشد که فرد احساس کند شما وارد حریم خصوصی او شدهاید. واضح است که این نوع عملکرد نه تنها نتیجهی مثبتی نخواهد داشت،بلکه ممکن است باعث از دست دادن مخاطبانتان شود.
نظرات (۱)