پوشه چیست؟

توسعه دهندگان موبایل همیشه تلاش دارند از راههای مختلف تعداد کاربران خود را افزایش دهند و بتوانند کاربران خود را متقاعد کنند به صورت مداوم از اپلیکیشن آنها استفاده کنند. یکی از ابزارهای قوی برای جلب توجه کاربران اپلیکیشن‌های موبایل، ارسال پوش نوتیفیکیشن (Push Notification) به آنها می‌باشد. منظور از پوش نوتیفیکیشن متن یا محتوایی است که به سمت گوشی فرستاده می‌شود و در تلفن همراه کاربر به صورت یک اتفاق جدید نشان داده می‌شود. به عبارت دیگر از طریق پوش نوتیفیکیشن می‌توانید داده جدیدی را به اپلیکیشن خود منتقل کنید.

پوش نوتیفیکیشن کاربردهای مختلفی در دنیای اپلیکیشن‌های تلفن همراه دارد. یکی از کاربردهای پوش نوتیفیکیشن نگهداشت کاربر است. بسیاری از کاربران با گذشت زمان دیگر از اپلیکیشن‌های نصب شده بر روی گوشی خود استفاده نمی‌کنند و کم کم آن را فراموش میکنند. یکی از ابزارهایی که میتوان این فراموشی را به تعویق انداخت و کاربر را بیشتر نگه داشت، ارسال پوش نوتیفیکیشن‌های تشویق کننده به کاربران است. به طور میانیگین می‌توان گفت ارسال پوش نوتیفیکیشن موجب می‌شود تعداد کاربرانی که مداوم از اپلیکیشن شما استفاده می‌کنند، دو برابر بشود.

what-is-pushe

یکی دیگر از کاربردهای پوش نوتیفیکیشن‌، اطلاع رسانی به کاربر است. از این طریق می‌توانید خبری را به گوش او برسانید. به طور مثال به او خبر دهید که در اپلیکیشن شما به روز رسانی اتفاق افتاده است و برای بهره بردن از امکانات جدید اضافه شده اپلیکیشن خود را به روز رسانی کند. و یا حتی می‌توانید از این طریق از او نظرخواهی کنید.

و یا ارسال یکسری اطلاعات به اپلیکیشن بدون اینکه متنی به کاربر نشان داده بشود. از این طریق می‌توانید اپلیکیشن کاربران را برای آنها شخصی سازی کنید. به طور مثال در یک بازی برای او سکه رایگان هدیه بفرستید. کاربردهای پوش نوتیفیکیشن به اینجا ختم نمی‌شود و خلاقیت به کارگیرنده آن می‌تواند در به هدف رسیدن اپلیکیشن بسیار موثر باشد.

برای هر یک از سیستم عاملهای تلفنهای همراه هوشمند، روشی مشخص برای ارسال پوش نوتیفیکیشن وجود دارد. ولی چیزی که در این بین مشترک است این موضوع است که شما باید یک سرور به عنوان دستور دهنده برای ارسال پوش نوتیفیکیشن داشته باشید و همچنین کدی متناظر در اپلیکیشن خود نوشته باشید تا بتواند این پیام را دریافت کند.

همانطور که گفته شد قابلیت ارسال پوش نوتیفیکیشن بر رفتار کاربر بسیار موثر است و می تواند عواید ناشی از اپلیکیشن را افزایش دهد. ولی پیچیدگی داشتن یک سرور حرفه ای و بهینه و همچنین هزینه های نگهداری سرور ارسال پوش نوتیفیکیشن، توسعه دهندگان را در اجرای این قابلیت مردد می‌کند.

gcm

برای خلاص شدن از این پیچیدگی ها، استفاده از یک سرویس دهنده پوش نوتیفیکیشن بسیار راهکار مناسبی است. یکی از این سرویس ها، سرویس پوشه است.  شما با ثبت نام در این سایت و با گرفتن کد مربوط به گوشی تلفن همراه و قرار دادن آن در اپلیکیشن خود،  یک پنل حرفه ای در اختیار دارید که می‌توانید به کاربران خود پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید. در اصل "پوشه" مشکل پیچیدگی های اجرای کار و هزینه های نگهداری سرور را حل کرده است و شما به راحتی می‌توانید از این طریق به کاربرانتان پوش نوتیفیکیشن ارسال کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. تفاوت عمده پوشه با سایر سایتهای مشابه خارجی در این است که با استفاده از پنل و کتابخانه پوشه، دیگر عملا هیچ نیازی به کد نویسی سرور و کلاینت ندارید و در عین حال می‌توانید از تمام امکانات یک پوش نوتیفیکیشن حرفه ای بهره مند شوید.

 

این سرویس قابلیتهای متعدد و کاربردی را برای توسعه دهندگان فراهم می‌کند که مهمترین آنها موارد زیر است:

  • عدم نیاز به کد نویسی سرور و کلاینت و در اختیار داشتن تمامی‌امکانات
  • داشتن یک پنل کاربردی برای ارسال پیام ها
  • نداشتن هزینه های نگهداری سرور
  • فیلتر کردن کاربران و ارسال هدفمند پوش نوتیفیکیشن
  • حذف هزینه ها و پیچیدگی اجرای کد سرور برای ارسال پوش نوتیفیکیشنهای حاوی عکس
  • مشاهده آمار از قبیل برند گوشیهای کاربران شما و یا نسخه اندرویدی که استفاده می‌کنند

اگر به دنبال راه حل ساده برای داشتن امکان پوش نوتیفیکیشن هستید، به شما توصیه می‌کنیم یک سر به سایت پوشه بزنید.

نظرات (۴)

دولوپر
۱۳ تیر ۹۵ ، ۱۶:۵۹
سلام
ممنون از سرویس خوبتون. من ۵ ماهه با سرویس شما آشنا شدم و در این مدت در مقایسه با برند های دیگه یه سر و گردن بالاتر بوده
پاسخ:
سلام،
خداروشکر که تونستیم یه سرویس ایرانی با کیفیت ارائه بدیم.
انشاالله که با کمک شما هر روز کیفیتش رو بتونیم ببریم بالاتر
sina
۰۶ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۱:۱۹
با سلام سایتتون عالیه ولی رواندروید چهار پشتیبانی نمیشه چرا؟

پاسخ:
سلام
ممنون از شما
همچنین حداقل نسخه ی اندروید برای اجرای پوشه، اندروید ورژن ۲.۳ یا API ی ۹ هست. ولی باید توجه داشت که برخی از امکانات مثل نمایش اعلان تصویری یا دکمه api 14 به بالا ساپورت می شود.
ابراهیم رضوان زاده
۱۷ مهر ۹۶ ، ۱۲:۲۲
بسیار خرسندم که با این سایت آشنا شدم امیدوارم با ثابت نگه داشتن هزینه ها به جذابیت سرویس افزوده بشه

 افزایش کاربران نا متناهی را برای شما آرزومندم .

با تشکر فراوان از سازندگان افتخار آفرین ایرانی .
پاسخ:
سلام
ممونیم از لطف شما
برای شما هم عالی ترین موفقیت هارو آرزو میکنیم
مصطفی
۰۴ اسفند ۹۶ ، ۱۰:۲۶
با سلام و خسته نباشید خدمت شما باید چگونه از بااین کار کرد؟
پاسخ:
سلام و روزتون بخیر
پوشه یک سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن برای نرم افزارهای موبایل است. در اصل ما یک سرویس دهنده به توسعه دهندگان هستیم. نرم افزار نویسان موبایل به هنگام نوشتن برنامه، از کتابخانه پوشه(کدی که ما در اختیار آنها قرار میدهیم) در نرم افزار خودشون استفاده می کنند و پس از قرار دادن اپلیکیشن در مارکتهایی مانند کافه بازار، پس از نصب کاربر می توانند به کاربرانی که اپلیکیشن رو نصب کرده اند، اعلان ارسال کنند.
این اپلیکیشنها یا با زبان جاوا از طریق نرم افزارهایی مانند اندروید استدیو و اکلیپس نوشته می شوند و یا از نرم افزارهای واسط مانند بیسیک4اندروید برای این کار استفاده می کنند.
همچننین شما می تونید از اپلیکیشن سازهایی مانند پازلی و جو اپ و یا اپتو نیز که نیازی به برنامه نویسی ندارند نیز برای این کار استفاده کنید. 
شما برای ارسال اعلان باید صاحب یک اپلیکیشن باشید که در آن کتابخانه پوشه قرار داده شده است و کاربران شما آن را نصب کرده باشند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی